عصر بازار

رئیس امور مالیاتی تهران خبر داد

بدهی ۱۷۶ میلیارد تومانی سازمان لیگ در انتظار تصمیم وزیر اقتصاد

عصر اعتبار- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به درخواستهای سازمان لیگ فوتبال برای ارجاع پرونده مالیاتی به کمیسیون ماده ۲۵۱ قانون مالیاتی، از ورود وزیر جدید اقتصاد به این پرونده برای به نتیجه رسیدن هرچه سریع‌تر پرونده مذکور خبر داد.

بدهی ۱۷۶ میلیارد تومانی سازمان لیگ در انتظار تصمیم وزیر اقتصاد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران  با اشاره به اقدامات و وظایف قانونی سازمان امور مالیاتی در راستای وصول حقوق دولتی گفت: با توجه به آنکه سازمان لیگ ملزم به تکمیل اظهارنامه و ارسال آن به سازمان مالیاتی بوده‌، متأسفانه از سوی فدراسیون به این تکلیف قانونی عمل نشده و سازمان امور مالیاتی مجبور به انجام اقدامات قانونی در این خصوص شد.

    وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی با توجه به احکام مندرج در قانون مالیات بر ارزش افزوده برای وصول مالیات از سازمان لیگ اقدام کرده است، گفت: ظاهراً و با توجه به نوع مطالبه‌ای که صورت گرفته، فدراسیون اعتراضاتی را مطرح کرده و پیگیری‌هایی را نیز برای حل مشکل صورت داده است.

    وی افزود، اقدامات اجرایی سازمان امور مالیاتی با توجه به قطعیت پرونده بوده و در واقع این سازمان به وظایف قانونی خود عمل کرده است.

    به‌گفته نوری هنوز دستور کتبی کرباسیان در این خصوص به سازمان مالیاتی ابلاغ نشده است اما به‌محض آنکه  دستور مذکور به دست سازمان مالیاتی برسد، سازمان  اقدام لازم را انجام خواهد داد.

    رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران، تأکید کرد، اگر مفاد دستور وزیر اقتصاد بر این مبنا باشد که عملیات اجرایی وصول مطالبات متوقف شود، قطعاً سازمان مالیاتی نیز بر همین اساس گام خواهد برداشت.

    نوری ادامه داد، ظاهراً مسئولان سازمان لیگ پیگیر این موضوع هستند که پرونده در کمیسیون ماده 251 مکرر ارجاع شود، نکته حائز اهمیت این است که پرونده مؤدیان مالیاتی تنها با دستور وزیر اقتصاد قابلیت طرح در کمیسیون (هیئت) مورد اشاره را خواهد داشت.

    گفتنی است، در ماده 251 مکرر آمده است، در مورد مالیاتهای قطعی موضوع این قانون و مالیاتهای غیرمستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به‌ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلایل کافی از طرف مؤدی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیئتی مرکب از سه نفر به‌انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید. رأی هیئت به‌اکثریت آرا قطعی و لازم‌الاجرا می‌باشد.

    هرچند رئیس امور مالیاتی تهران مبالغ مالیات و جریمه مالیاتی سازمان لیگ را بر اساس حکم قانون محرمانه دانست، اما بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، سازمان امور مالیاتی، مبلغ 45 میلیارد تومان، اصل مالیات ارزش افزوده و 131 میلیارد مالیات جریمه طبق ماده 22 و 23 قانون مالیات را برای سازمان لیگ لحاظ کرده است. حساب بانکی سازمان لیگ به‌دنبال عدم‌پرداخت این مالیات و با شکایت سازمان امور مالیاتی مسدود شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی