عصر بازار

وزیر اقتصاد در اولین جلسه هیأت سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد؛

تاکید رئیس جمهور بر تشویق سرمایه گذاران خارجی

عصر اعتبار- وی با اشاره به الحاق مناطق آزاد به وزارت امور اقتصاد و با در نظر داشتن ظرفیت های مناطق در جلب سرمایه های خارجی، سازمان سرمایه گذاری را به فعال تر کردن حوزه جلب سرمایه در این مناطق دعوت کرد.

تاکید رئیس جمهور بر تشویق سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، مسعود کرباسیان در نخستین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی در دولت دوازدهم حضور یافت.

    در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت عملکرد و اقدامات هیات سرمایه گذاری خارجی و سازمان سرمایه گذاری توسط محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری ارائه شد. وی با اشاره به حجم بیش از 18 میلیارد دلار جلب سرمایه گذاری خارجی از ابتدای دولت یازدهم تا مرداد ماه 1396  برتلاش سازمان سرمایه گذاری در دستیابی به اهداف مندرج در برنامه ششم توسعه و رشد 8 درصدی اقتصادی تاکید کرد.

    در ادامه، وزیر امور اقتصادی و دارایی در سخنانی با بیان اهمیت و اهتمام جدی دولت و تاکیدات رئیس جمهور بر بهبود وضعیت سرمایه گذاری خارجی، جلب و تشویق سرمایه های خارجی به حضور در کشور را از اصلی ترین برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد.

    وی با اشاره به الحاق مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی و با در نظر داشتن ظرفیت های مناطق در جلب سرمایه های خارجی،  سازمان سرمایه گذاری را به فعال تر کردن حوزه جلب سرمایه در مناطق آزاد دعوت کرد.

    بسترسازی بیشتر برای استفاده از سرمایه های انسانی و ایرانیان مقیم خارج، ارتقای دیپلماسی اقتصادی، بهره‌گیری از ابزار اوراق بهادار ارزی در جذب منابع مالی خارجی، همکاری فعال بین سازمان سرمایه گذاری و اتاق بازرگانی و تعامل با بخش خصوصی از دیگر محورهای اشاره شده توسط کرباسیان در نشست مذکور بود. در این نشست اعضای هیات سرمایه گذاری حضور داشتند. در این جلسه به اهمیت تشکیل اطاق سرمایه گذاری نیز تاکید شد.

    هیات سرمایه گذاری خارجی بر اساس ماده 6 قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی تشکیل می‌شود و تمامی درخواست های سرمایه گذاری خارجی باید به تصویب هیات مذکور برسند
    با توجه به اینکه حضور شخص وزیر در جلسات هیات سرمایه گذاری خارجی در طی سالیان گذشته بی سابقه بوده است، حضور کرباسیان در این نشست از اهمیت خاصی برخوردار بوده و قطعا در جلب توجه و اعتماد سرمایه گذاران خارجی برای حضور بیشتر در کشور موثر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو