عصر بازار

اعطای تابعیت روسیه با سرمایه گذاری

عصر اعتبار- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در همایش بین المللی اقتصادی شرق دور که با حضور سران و مقامات کشورهای مختلف از جمله مهدی سنایی سفیر ایران برگزار شد، از امتیاز اعطای شهروندی به سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

اعطای تابعیت روسیه با سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پوتین روز پنجشنبه در آیین اختتامیه این همایش در شهر ولادی واستوک، اعلام کرد که سرمایه گذاران بیش از 10 میلیون دلار در خاور دور روسیه می توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند.
    سنایی در کانال تلگرامی خود نوشت: راه اندازی آژانس سرمایه گذاری روسیه-ژاپن (مشابه تجربه قبلی روسیه با چین و کره جنوبی)، کاربرد سامانه صدور روادید ویزای الکترونیک، تسهیل خدمات کنسولی، ارائه تسهیلات بیمه ای و معافیت های مالیاتی به سرمایه گذارانی که تا سال 2025 در نواحی شرق دور سرمایه گذاری کنند نیز از دیگر امتیازات اعلام شده توسط پوتین در این نشست بود.
    وی با اشاره به رشد 20 درصدی سرمایه گذاری در نواحی شرق دور روسیه نسبت به میانگین 4،1 درصدی کل این کشور، گفت که این امر بیانگر وجود ظرفیت های فراوان فعالیت اقتصادی در منطقه است و دولت فدرال می خواهد با وضع 12 قانون جدید، زمینه تسهیل بیش از پیش سرمایه گذاری خارجی و داخلی را با هدف توسعه این مناطق فراهم کند.
    همچنین در برنامه امروز این همایش سالانه که برای جذب سرمایه گذاری خارجی و معرفی زمینه های سرمایه گذاری در نواحی شرق دور روسیه برگزار می شود، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، مون جائه این و خالتماگین باتولگی رئیسان جمهوری کره جنوبی و مغولستان سخنرانی کردند.
    سنایی سفیر ایران نیز که به دعوت معاون نخست وزیر روسیه در این نشست حضور داشت، با خانم ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، رئیس شرکت گاز پروم و تنی چند از مقامات و شخصیت های روسیه از جمله وزیر صنایع و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی، معاون مرکز ابتکارات راهبردی، رئیس شورای سیاست خارجی و دفاعی، رحمان اف رئیس ازبربانک این کشور (بزرگ ترین بانک روسی)، معاون شهردار مسکو و رییس جمهوری داغستان فدراسیون روسیه دیدار و مذاکره کرد.
    نیکیشینا وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این دیدار خواستار تسریع و تسهیل در روند امضای موافقت نامه موقت تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و این اتحادیه شد.

    ** خاور دور روسیه:
    خاور دور روسیه منطقه گسترده ای شامل 9 استان با وسعت شش میلیون و 169 هزار و300 کیلومترمربع می شود که 36 درصد مساحت این کشور را تشکیل می دهد.
    جمعیت این منطقه نیز حدود شش میلیون 300 هزار نفر است که پیش بینی می شود تا سال 2050 حدود 20 درصد کاهش یابد.
    روسیه برای جبران کاهش جمعیت و توسعه نیافتگی منطقه خاور دور تدابیری را اتخاذ کرده که مهم ترین آن اهدای زمین رایگان است.
    بر اساس قانون جدید که از روز 13 دی ماه سال گذشته به اجرا در آمد، دولت روسیه به هر شهروند روسی درخواست کننده یک هکتار زمین به صورت رایگان در خاور دور اعطا می کند که پس از یک دوره بهره برداری و اجرای تعهدات در قبال قانون، در مالکیت قطعی افراد قرار خواهد گرفت.
    براساس تدابیر اتخاذ شده، اجرای این قانون سبب خواهد شد، منطقه کمتر توسعه یافته خاور دور روسیه که نزدیک ژاپن قرار دارد و از نظر بهره برداری های صنعتی، کشاورزی و باغی از شرایط بسیار مناسبی نیز برخوردار است، در مسیر توسعه قرار گیرد.

    ** قانون سفر بی روادید ایرانیان و شهروندان 17 کشور به خاور دور روسیه:
    از سوی دیگر، سفر بدون روادید اتباع ایران و 17 کشور دیگر به منطقه خاور دور روسیه براساس یک قانون ویژه ممکن شده است که می توانند بدون نیاز به دریافت روادید برای هشت روز به این منطقه سفر کنند.
    مطابق این قانون که از مرداد ماه سال جاری اجرایی شده، گردشگران و کارفرمایان کشورهای مشمول به طی مراحل اخذ روادید روسیه برای سفر به این منطقه نیازی ندارند.
    این قانون برای شکوفایی اقتصادی منطقه خاور دور روسیه و امکان جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است.
    دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه نیز در باره این قانون گفته است: اتباع کشورهای شامل فقط کافی است اطلاعات خود را در پایگاه اینترنتی ویژه ای ثبت کنند.
    نخست وزیر روسیه گفت: تاسیسات خاور دور را توسعه می دهیم و تسهیلات ویژه ای را برای این منظور پیش بینی می کنیم. اطمینان دارم که لغو مراحل دریافت روادید برای گردشگران و کارفرمایان دیگر کشورها به افزایش جذابیت گردشگری و سرمایه گذاری منطقه کمک می کند.
    وی افزود: در نتیجه این قانون، گردشگران بیشتری به خاور دور سفر می کنند و این منطقه درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.
    این کشورها شامل ایران، الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان سعودی، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو