عصر بازار

آخرین وضعیت بدهی مالیاتی سازمان لیگ و تیمهای سرخابی

عصر اعتبار- در حالی که با عدم پرداخت بدهی مالیاتی از سوی سازمان لیگ و باشگاههای استقلال و پرسپولیس مشکلاتی برای این مجموعه های ورزشی ایجاد شده است، مسئولان سازمان مالیاتی از مساعدتهای لازم برای حل و فصل مشکلات مذکور خبر داده‌اند.

آخرین وضعیت بدهی مالیاتی سازمان لیگ و تیمهای سرخابی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر موضوع بدهی مالیاتی سازمان لیگ فوتبال و همچنین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به موضوع چالش بر انگیز فوتبال کشور تبدیل شده است. در حال حاضر بدهی سازمان لیگ فوتبال ایران قطعی شده و با عدم پرداخت این بدهی سازمان امور مالیاتی اقدام اجرایی قانونی از قبیل مسدود سازی حسابهای بانکی این  سازمان را کلید زده است. محمدرضا نوری رئیس امور مالیاتی تهران؛ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  با بیان اینکه تا زمانی که وضعیت مالیاتی سازمان لیگ مشخص نشود، حساب های آن سازمان مسدود خواهد بود، گفت: نحوه پرداخت بدهی قطعی مالیاتی، مشخص است و باید این امور  انجام شود تا نسبت به رفع اقدامهای اجرایی انجام شده، اقدام شود.

    از سوی دیگر شنیده شده، سازمان لیگ برای حل و فصل مسدود شدن حسابهای بانکی خود به دنبال مذاکره با کرباسیان وزیر جدید اقتصاد است.

    در همین خصوص نوری با بیان اینکه با ورود وزیر اقتصاد امکان ارجاع پرونده به کمیسیون ماده 251 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم وجود دارد، تاکید کرد، هنوز دستوری از وزیر اقتصاد در این خصوص به سازمان مالیاتی نرسیده است و بنابراین حسابهای سازمان لیگ همچنان مسدود است.

    گفتنی است،  در روزهای گذشته جلساتی در این زمینه با مسئولان فوتبالی برگزار شده است اما هنوز نتیجه مشخصی در این زمینه بدست نیامده است.

    به گزارش تسنیم، به غیر از سازمان لیگ که مجموعه مالیات معوق و جریمه در نظر گرفته شده برای این سازمان نزدیک به 170 میلیارد تومان می‌باشد، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز درگیر مشکلات مالیاتی شده‌اند.

    رئیس امور مالیاتی تهران با بیان اینکه، دو باشگاه استقلال و  پرسپولیس نیز بدهی مالیاتی دارند و سازمان مالیاتی  پیگیریهای قانونی را برای وصول این بدهیها انجام داده، گفت: هم اکنون مقرر شده تا جلساتی برای رفع این مشکل برگزار شود.  سازمان مالیاتی با توجه به در نظر گرفتن منافع ملی و حضور این باشگاهها در جام باشگاههای آسیا، سازمان امور مالیاتی هر گونه مساعدت قانونی لازم را اعمال کرده اما بایستی در جهت وصول مطالبات قانونی و حقوق دولتی نیز اقدامات لازم در خصوص این باشگاهها انجام شود.

    بدهی باشگاههای تهرانی و همچنین سازمان لیگ از نوع مالیات بر ارزش افزوده بوده و آن طور که در رسانه ها مطرح شده اصل و جریمه سازمان لیگ نزدیک به 170 میلیارد تومان بوده که با عدم پرداخت این بدهی از سوی سازمان لیگ حسابهای این سازمان مسدود شده است. پیش از این برخی خبرها از جلسات مسئولان فوتبالی با وزیر اقتصاد حکایت داشت اما رئیس امور مالیاتی تهران در این خصوص تاکید کرد هنوز حکمی به سازمان مالیاتی نرسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو