عصر بازار

سقف صدور ضمانت‌نامه‌ اعتباری تعاونی‌ها افزایش یافت

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از افزایش سقف صدور ضمانت نامه اعتباری برای شرکت‌های تعاونی خبرداد.

سقف صدور ضمانت‌نامه‌ اعتباری تعاونی‌ها افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهدی حسین‌نژاد گفت: در جلسه مجمع عمومی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با توجه به نقش صندوق در رونق بخش تعاون و کمک به حل مشکل تضمین در پروژه‌های با اولویت و اشتغال‌زا در بخشهای مختلف اقتصادی، سقف صدور ضمانت‌های فردی از 100 میلیارد ریال به 120 میلیارد ریال افزایش یافت.

    وی ادامه داد: همچنین در راستای تعامل بیشتر با سایر صندوق‌های ضمانت، بانک‌ها، کمک به صندوق‌های ضمانت موجود، تقویت صندوق‌های ضمانت خرد و  کمک به حل مشکل تضمین متقاضیان و حضور موثر در تولید و اشتغال کشور، مجمع عمومی صندوق با صدور ضمانتنامه اتکایی با مشارکت این صندوقها تا 180 میلیارد ریال موافقت کرد.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با بیان اینکه بر اساس اساسنامه، صندوق در هر سال مالی می‌تواند حداکثر تا 30 درصد از پرتفوی خود را به بنگاهها و فعالیت‌های اقتصادی مجاز در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی خرد و کوچک اختصاص دهد گفت: این منابع باید با اولویت مشاغل و بنگاه های اقتصادی عضو شرکت های تعاونی تامین نیاز حرفه ای با تاکید بر مشاغل خانگی،خود اشتغالی و شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شود.

    وی افزود: در همین راستا بخشی از پرتفوی صندوق در جهت حمایت از طرح‌های اشتغالی وزارت کار مانند طرح توسعه کسب و کار پایدار (تکاپو) اختصاص می‌یابد. ‌

    حسین نژاد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 180 میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌های تعاونی صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی