عصر بازار

ورود بیمه‌ کوثر به بازارهای سود‌ده

عصر اعتبار- شرکت بیمه ‌کوثر با هدف افزایش سود سهام در بازارهای سودده حضور یافت.

ورود بیمه‌ کوثر به بازارهای سود‌ده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، شرکت باحضور فعال در بازار سرمایه، سهام پالایش اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی خراسان و جم را به شکل بلوکی خریداری کرد.

    نوید خاندوزی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گاز، نفت و پتروشیمی را از برنامه‌های شرکت دانست و گفت: سعی داریم با تبدیل منابع شرکت به دارایی‌های کم‎ریسک و پرسود بر ارزش دارایی‌ها و در نهایت میزان سود سهام‌داران بیافزاییم.

    وی با بیان اینکه تحول در حوزه بیمه‌گری، تغییر ترکیب فروش و پایش فروش بیمه‌نامه شخص‌ثالث از عوامل افزایش سود در سال‌های آتی است، خاطرنشان‌کرد: فروش بیمه‌نامه عمروسرمایه‌گذاری که حلقه مفقود شرکت‌های بیمه در سال‌های گذشته بوده است، اکنون در شرکت بیمه‌کوثر در حال رشد است و سرمایه‌گذاری‌های اخیر نیز برای تقویت این حوزه بوده است.

    مدیر سرمایه‌گذاری بیمه‌کوثر با تاکید بر اینکه بازدهی نرخ سود بالای بانکی به آخر مسیر خود رسیده است، تصریح‌کرد: اکثر شرکت‌های حقوقی و بیمه‌ها در بانک‌ها با سود بالا سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در حالی‌که پرداخت سود بالا برای بانک‌ها یک تهدید محسوب می‌شود و اگر این روند به همین منوال طی شود، ریسک بانک‌ها بالاتر خواهد رفت.  پس در این برهه باید ریسک‌های موجود در این حوزه را کنترل کنیم و به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیگر بپردازیم.

    نوید خاندوزی حرکت به سمت بازار سرمایه و تبدیل بخشی از دارایی‌های راکد به مولد را از دیگر برنامه‌های اساسی شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری برشمرد و افزود: امید است با اجرای برنامه‌های سرمایه‌گذاری، در سال97 و سال‌های بعد شاهد تحولی شگرف در ارزش دارایی سهام‌داران باشیم.

    وی با بیان اینکه خرید این دارایی‌ها که به شکل اقساطی است در بالابردن ارزش ذاتی شرکت موثر خواهد بود، خاطرنشان‌کرد: خرید این دارایی‌ها در سود سال96 شرکت تاثیر چمشگیری نخواهد داشت چرا که مجمع این شرکت‌ها در سال97برگزار خواهد شد و به همین دلیل بر سود سال97 تاثیر مثبت خواهد داشت.

    مدیر سرمایه‌گذاری بیمه‌کوثر یاداورشد: شرکت در راستای کاهش ریسک و متنوع‌سازی سبد فروش خود 2/35درصد سهام پالایش نفت اصفهان،1/56درصد سهام سرمایه‌گذاری غدیر، حدود 13میلیون از سهام پتروشیمی جم و بیش از هشت‌میلیون سهام پتروشیمی خراسان را ازطریق تابلوی بورس و فرابورس خریداری کرد. این خرید طی شش مرحله و از فروشنده واحد در خارج از ساعت معاملاتی و براساس قوانین و مقررات حاکم جمعا به مبلغ دوهزارو880میلیارد ریال و پرداخت آن به شکل اقساط 25ماهه و بدون هزینه مالی انجام گرفته است که منابع مالی آن از محل حق‌بیمه‌های عمروسرمایه گذاری و همچنین سپرده‌های بانکی موجود شرکت تامین خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو