عصر بازار

مجتبی عبداللهی مطرح کرد؛

درخواست ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای برگزاری مراسم اربعین داشته ایم

عصر اعتبار- معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امسال درخواست ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی را داشته ایم و تلاش می کنیم بر اساس اعتبار تصویب شده، هزینه داشته باشیم.

درخواست ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای برگزاری مراسم اربعین داشته ایم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، مجتبی عبدالهی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران در تشریح گزارش اقدامات شهرداری تهران در مراسم اربعین، با اشاره به جلسه گذشته شورا و گزارشی که در آن جلسه از اقدامات شهرداری در برگزاری اربعین حسینی ارائه داده بود، اظهار کرد: در وزارت کشور 13 کمیته شکل گرفته که شهرداری تهران در 8 کمیته عضو است و مسئولیت اصلی در این کمیته ها را شهرداری تهران برعهده دارد و دلیل آن هم توانایی شهرداری در کارهای اجرایی است.

    عبدالهی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در راستای خدمت به زائران فعالیت لازم را داشته است و انتظاراتی هم وزارت کشور در راستای شرح وظایف شهرداری تهران و ارائه خدمات شهری در کربلا و سایر شهرهای مرتبط با اربعین حسینی دارد.

    وی گفت: در سال اول 6000 کارگر به عراق اعزام کردیم در حالی که الان به یک سوم رسیده است که عمده آنها داوطلب هستند.

    معاون شهردار تهران افزود: 1538 هیأت و مؤکب در طول مسیر داریم که در طول مسیر تنها شهرداری یک مؤکب دارد و با نظارت بسیج اقدامات خود را انجام می‌دهد.

    عبدالهی یاد آور شد: شهرداری ساخت و سازی در عراق و کربلا نداشته است، بلکه مدارس را برای اسکان زائران آماده می‌کند.

    وی گفت: در بحث اسکان، ستاد عتبات عالیات مطرح است؛ البته بخشی توسط شهرداری تهران نیز انجام می شود. همچنین در مرزها سرویس بهداشتی و حمام ساخته ایم، زیرساخت ها را آماده کردیم که با توجه به این موضوع در آینده هزینه ها کمتر می شود.

    عبدالهی افزود: در سنوات گذشته هر ساله 5 میلیارد تومان بودجه مصوب داشته ایم که با توجه به آماده کردن زیرساخت ها، هزینه ها کاهش می یابد.

    عبدالهی خاطرنشان کرد: امسال درخواست 10 میلیارد تومان بودجه را برای اربعین داشته ایم و تلاش می کنیم بر اساس اعتبار تصویب شده، هزینه داشته باشیم.

    وی گفت: در سال های قبل نیز دو نفر از اعضای شورای شهر تهران بر نحوه هزینه ها در اربعین نظارت داشتند؛ این در حالی است که دو میلیون و 500 هزار نفر زائر به اربعین می روند و یک حضور 20 میلیونی را در راهپیمایی اربعین داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی