عصر بازار

بانک ملی ۸۹ ساله شد

عصر اعتبار- بانک ملی که فعالیت خود را با سرمایه ای بالغ بر ۲۰ میلیون ریال فعالیت خود را آغاز کرده است امسال هشتادو نهمین سالگرد تاسیس خود را گرامی داشت.

بانک ملی ۸۹ ساله شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، پس از پایان جنگ جهانی اول و خروج اشغالگران از ایران ، قانون تاسیس بانک ملی ایران در جلسه مورخ 14 اردیبهشت 1306 به تصویب مجلس رسید و اساسنامه بانک در 14 تیر ماه 1307 مورد تصویب کمیسیون مالیه مجلس قرار گرفت و 20 شهریور 1307 بانک ملی ایران در تهران رسماً کار خود را آغازکرد.
    سرمایه اولیه بانک 20 میلیون ریال بود که فقط 8 میلیون آن پرداخت شد و در سال 1314 سرمایه بانک به 300 میلیون ریال و در سال 1331 به دومیلیارد ریال افزایش یافت که تمام آن پرداخت شده است . این سرمایه در حال حاضر با افزایشی که در سال 95 داشت بالغ بر 187 هزار میلیارد ریال می باشد .
    اکنون 89 سال است که از تأسیس پرافتخار بانک ملی ایران می‏گذرد . در حال حاضر بیش از  3328 شعبه فعال در داخل ، 14 شعبه فعال و 4 سابسیدری در خارج کشور و 180 باجه مشغول بکارهستند که باعث شده این بانک یکی از قوی‏ترین مؤسسات مالی چه در ایران حتی در دنیا باشد.
    بانک ملی ایران در حال حاضر با بالغ بر 34 هزار کارمند فعال آماده خدمت رسانی به ملتی است که با همت خود پایه های تشکیل این بانک را استوار کردند.
    بانک ملی ایران بمنظور اجرای هر چه صحیح تر قوانین که با دوصفت  بارز و مهم آن وجه تمایز سیستم بانکداری اسلامی و نظام بانکداری در جهان امروز است تعیین حذف ربا از سیستم بانکی و نظام اقتصادی کشور و استفاده از سرمایه های بانک و سپرده های مردم بمنظور رشد اقتصادی برای محرومین و ایجاد عدالت و قسط در جامعه با تلاش کارکنان معتمد و متخصص خود توانسته است گامهای موثر و مفیدی را بردارد.
    پایگاه خبری عصر اعتبار به میمنت فرا رسیدن 20 شهریور ماه، هشتاد و نهمین سالروز تأسیس بانک ملی ، ضمن تبریک این مناسبت فرخنده به مدیران و  تمامی کارکنان شریف و شایسته و مشتریان این بانک ، امید دارد در سایه عنایات و الطاف الهی، توفیقی دوچندان در پیمودن مسیر رشد و پیشرفت و تعالی ، نصیبتان شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی