عصر بازار

معاون کرباسیان اعلام کرد؛

سود سهام عدالت تعیین شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به واریز قطعی سود سهام عدالت گفت: کسانی که یک میلیون تومان سهام دارند بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان سود به حساب آنها واریز می شود.

سود سهام عدالت تعیین شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شبکه خبر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی گفت: تا پایان تیرماه 96 به جز سه شرکت، سرمایه پذیر که مجمع اشان را برگزار نکردند، بقیه شرکت ها مجمع را برگزار کرده اند و سود سهام عدالت را تعیین و اعلام کرده اند که بر این اساس سه هزار و 345 میلیارد تومان سود برای مشمولین سهام عدالت در شرکت های سرمایه پذیر مصوب شده است و برآوردشده است چیزی حدود 700 تا 800 میلیارد تومان هم سود هلدینگ خلیج فارس تعیین شده است که به سود بقیه شرکت ها اضافه خواهد شد.

    وی افزود: برای کسانی که سهام یک میلیارد تومانی دارند، بین 130 تا 150 هزار تومان سود به حساب آنها واریز می شود و به موجب قانون تجارت، شرکت ها 8 ماه فرصت دارند سود را بپردازند.

    پوری حسینی گفت: تاکنون بالغ بر 49 میلیون نفر ثبت نام شده قطعی سهام عدالت داریم که از این تعداد نزدیک به 2 میلیون نفر فوتی داریم که همه اینها مشمول دریافت سهام عدالت هستند. وی افزود: مشمولین حسابی را به ما معرفی می کنند و کد شبا را اعلام می کنند و ما راهی به جز اینکه یک شماره حساب از مشمول دریافت کنیم نداریم و تاکنون بالغ بر  32 میلیون نفر کد شبا خود را اعلام کرده اند.

    پوری حسینی در ادامه افزود: سود سهام عدالت تاپایان سال در سه مرحله واریز خواهد شد و در هر نوبت همه 49 میلیون یکدفعه سود نمی گیرند بلکه مرحله به مرحله واریز سود صورت می گیرد.

    وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی در صدد راه‌ اندازی سامانه‌ای جهت ساماندهی مشمولین متوفی و واریز سود سهام این افراد به حساب وراث است. همچنین در مرحله اول توزیع سود سهام عدالت با اولویت‌بندی مشمولان در پرداخت‌ها روبرو هستیم و منظور این است که همه مشمولان سود سهام عدالت  همزمان سود خود را دریافت نمی کنند و این سود به صورت دهک دهک  پرداخت خواهد شد.

    پوری حسینی گفت: بعد از اتمام پرداخت سود سهام عدالت، برنامه ای برای ثبت نام  افراد جدید برای سهام عدالت و جامانده ها نداریم زیرا پاسخگویی به 49 میلیون نفر بسیار سنگین است.

    وی ادامه داد: شرکت ها سالی یکبار مجمع برگزار می کنند و سالی یکبار سود را مشخص می کنند. امسال بین 130 تا 150 هزار تومان سود به افراد تعلق می گیرد و سال به سال میزان سود متغیر است و عملکرد سال آینده مشخص نیست.

    معاون وزیر اقتصاد، درباره معامله و فروش سهام عدالت نیز گفت: صندوق هایی قابل معامله در بورس پیش بینی شده که سهام عدالت را در اختیار می گیرند و یونیت های واحدهای این صندوق ها در اختیار مشمولین قرار خواهد گرفت و هر وقت موفق شدیم ای تی اف ها تشکیل دهیم و یونیت ها در اختیار مردم قرار گرفت پیش بینی شده مردم با فروش یونیت ها بتوانند سهام را معامله  کنند.

    وی گفت: در حال حاضر امکان خرید و فروش برگه های سهام عدالت وجود ندارد و سهم متوفیان نیز محفوظ است و وارثان خیالشان راحت باشد، آنها باید ابتدا گواهی حصر وراثت دریافت کنند و الباقی را بپردازند و سود باقی مانده را دریافت کنند.

    پوری حسینی گفت: ارزش ریالی سهام عدالت در بازار هریک میلیون، حدود 2 میلیون تومان است ولی فعلا خرید و فروش نمی شود. وی تاکید کرد: حدود 17 میلیون نفر کد شبایشان را اعلام نکرده اند پس حتما نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو