عصر بازار

رییس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت خبر داد:

سرمایه گذاری بنیادبرکت در توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم اصفهان

عصر اعتبار- رییس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت:این بنیاد در ۸ طرح توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی دراصفهان با حجم کل سرمایه‌گذاری ۹۲۰ میلیارد ریال مشارکت کرده است.

سرمایه گذاری بنیادبرکت در توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم اصفهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمود عسکری آزاد، در مراسم انعقاد قرارداد احداث کارخانه‌ی تولید گلاب، عرقیجات و اسانس‌های گیاهی با شرکت تعاونی گلستان شهر میمه اظهار کرد: این بنیاد در 8 طرح توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی در استان اصفهان با حجم کل سرمایه‌گذاری  920 میلیارد ریال مشارکت کرده است.

    وی افزود: احداث کارخانه‌ی تولید گلاب گل محمدی، هشتمین طرح اجتماع‌محور بنیاد برکت در کشور و نخستین طرح از این نوع مشارکت است که در شهر میمه شهرستان شاهین‌شهر و میمه احداث خواهد شد.

    رییس هیأت مدیره‌بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: از سیاست‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های این بنیاد آن است که در طرح‌هایی که مردم مشارکت عمومی دارند، سرمایه‌گذاری کند.

    وی ادامه داد: کمک به تأسیس تشکل‌های مردمی در ایجاد فعالیت‌های اشتغال‌آفرین، مشاوره‌های فنی و تخصصی به گروه‌های مردم‌نهاد در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مشترک، سه رویکرد بنیاد برکت در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

    عسکری آزاد اظهار داشت: بنیاد برکت به دنبال سودآفرینی برای خود نیست بلکه به دنبال جلب بیش‌تر مردم به‌خصوص با تشکیل تعاونی‌های مختلف در امور اقتصادی است. این بنیاد پس از آن‌که واحد اقتصادی به مرحله‌ی سوددهی برسد، تمامی سهامش را در قسط‌های بلندمدت به اعضای شرکت‌های مردمی واگذار می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: این بنیاد از واحدهای اقتصادی اجتماع‌محور پشتیبانی و حمایت می‌کند تا آن‌ها بتوانند کالاهای تولیدی خود را در بسته‌بندی مناسب در بازارهای خارجی و به‌ویژه در کشورهای همسایه به فروش برسانند.

    بنیاد برکت برای احداث کارخانه‌ گلاب، عرقیجات و اسانس‌های گیاهی میمه با حجم سرمایه‌گذاری حدود 35 میلیارد ریال مشارکت کرده است. 49 درصد سهام این کارخانه به بنیاد برکت و 51 درصد آن به شرکت تعاونی گلستان شهر میمه اختصاص دارد. سهام بنیاد برکت در این کارخانه حداکثر در مدت 5 سال پس از بهره‌برداری به شکل اقساط بلندمدت به شرکت تعاونی گلستان با 1316 عضو واگذار می‌شود.

    80 درصد از منافع فروش محصولات کارخانه‌ی تولید گلاب، عرقیجات و اسانس‌های گیاهی میمه با ظرفیت تولید 680 تن، نصیب مردم شهر میمه  که در شرکت تعاونی گلستان عضو هستند خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو