عصر بازار

اختصاص ۳۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه به تولید

عصر اعتبار- عضو ناظر در صندوق توسعه ملی از مسدودی حدود ۳۵ میلیارد دلار منابع در این صندوق برای اختصاص به تولید و اشتغال خبر داد.

اختصاص ۳۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه به تولید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، فرید موسوی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت، گاز، فرآورده های نفتی، میعانات گازی و حفظ سهم نسل های آینده از نفت و گاز و انرژی تشکیل شد و کارکردهای مختلف و ماموریت های متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده است.

    وی با تاکید بر نقش صندوق توسعه ملی در تولید و اشتغال بیان داشت: از 15 دی ماه سال 90 که صندوق توسعه ملی تشکیل شده، تاکنون در حدود 35 میلیارد دلار برای تولید و اشتغال اعلام وصولی و مسدودی منابع داشته است.

    عضو ناظر در صندوق توسعه ملی افزود: بهترین سرمایه گذاری باید از طریق بخش خصوصی انجام شود که به عمده ماموریت ها در اینباره عمل کرده است. صندوق تلاش داشته که ماموریت خود را انجام دهد و تمام منابع آن باید به بخش خصوصی واگذار شود و برای بخش دولتی ممنوع است.

    وی درباره تفاوت های صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی گفت: حساب ذخیره ارزی یک حساب دولتی است، یعنی دولت وقتی منابع نفتی را می فروشد درآمدها را بر اساس قانون بودجه برداشت و بقیه را ذخیره می کند، اما هدف از تشکیل صندوق توسعه ملی صیانت از منابع ملی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی