عصر بازار

برای اولین بار در جهان؛

سوئیس پرداخت مالیات با بیت‌کوین را کلید زد

عصر اعتبار- سوئیسی‌ها برای تبدیل شدن به هاب فناوری مالی، پرداخت مالیات از سال آینده میلادی را با بیت‌کوین در دستور کار خود قرار می‌دهند.

سوئیس پرداخت مالیات با بیت‌کوین را کلید زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از راشاتودی، شهرداری «چیاسو» در سوئیس اعلام کرد: قصد دارد به شهروندان این شهر اجازه دهد تا مالیات خود را از ابتدای سال آینده میلادی با بیت کوین پرداخت کنند.

    در همین حال این تصمیم سوئیس در راستای تلاش این کشور برای تبدیل شدن به یک هاب در حوزه فناوری مالی در جهان است. همچنین مقامات سوئیسی با مذاکره با شرکت های فعال در حوزه ارزنگار و «بلاک چین»، این طرح جدید را تصویب کرده اند.

    بر پایه این طرح، پرداخت های مالیات با بیت کوین نمی تواند متجاوز از 250 فرانک سوئیس معادل 265 دلار باشد. همچنین شهردار «چیاسو» گفت: این شهر به لحاظ بین الملی کانون رشد فناوری و اقتصادی در جهان و سوئیس است.

    شهردار «چیاسو» تصریح کرد: این شهر متمرکز بر روی توسعه سریع در بخش «فین تک» و ارز دیجیتالی بعنوان روشی برای خارج شدن از سیستم سنتی مالی از زمان وقوع بحران مالی جهان در سال 2008 میلادی به بعد است.

    بر همین اساس مقامات «ژنو» اعلام کردند که در ماه جاری میلادی بصورت آزمایشی طرح «بلاک چین» را برای پردازش الکترونیک و آرشیو کردن اسناد رسمی اجرا خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی