عصر بازار

پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور پیامی فرا رسیدن ۲۵ ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان را تبریک گفت.

پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، متن پیام صادر شده از سوی دکتر سیدتقی نوربخش بدین شرح است:

    « جایگاه معنوی خانواده به عنوان تأثیرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش سرمایه‌های انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ به نحوی که در آموزه‌های دین مبین اسلام سلامت اجتماعی و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم و با تقواست. در این میان آنچه که بیش از همه در توصیه‌های قرآنی و سخنان گهربار ائمه معصومین سفارش مؤکد به آن شده جایگاه نهاد خانواده و رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان به عنوان بزرگان خانواده و اجتماع است؛ چرا که سالخوردگی نشانه و نمادی ارزشمند از تجربه و دانایی بوده و سالمندان از منزلت اجتماعی ویژه‌ای در جامعه اسلامی برخوردارند. در واقع سالمندان، پاسدار ارزش‌ها و حافظ سنت‌های اصیل فرهنگ و میراث اجتماعی بشمار می‌روند. از سویی انسان‌ها به نهاد خانواده و بویژه بهره مندی از تجربیات و راهبری پیران خردمند نیازی مبرم دارند. در بیان رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز اهمیت تکریم سالمندان مورد تاکید قرار گرفته است آنجا که می فرمایند: ((به پیران و بزرگان خود احترام کنید و بر کوچکتران خود رحمت و عنایت داشته باشید)) از اینرو همگام با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و در راستای ارج نهادن به مقام والای سالمندان و بازنشستگان، فرارسیدن ٢٥ ذی الحجه که به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است که مصادف با شان نزول سوره هل اتی (انسان) می‌باشد را گرامی می داریم و در این مناسبت ارزشمند قدردان تلاش و مجاهدت های عزیزان بازنشسته، همسران بازمانده و از کارافتادگانی هستیم که با صرف همه توان خود آبادانی و سازندگی میهن اسلامی را برای این مرز و بوم به ارمغان آوردند.

    بی تردید یکی از مهمترین ابعاد زندگی سالمندی و برخورداری از دوران سالمندی سالم توجه جدی به ورزش در میان سالمندان و بازنشستگان عزیز است. ورزش و فعالیتهای جسمانی اثرات و دستاوردهای چشمگیری در ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی، افزایش روحیه نشاط و شادابی و امید به زندگی این عزیزان دارد. بحمدا... سازمان تامین اجتماعی با نگاهی ویژه به این مقوله و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود به این عرصه ورود کرده و در سالیان اخیر گام های موثری را در این زمینه برداشته است. برگزاری المپیادهای ورزشی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و همچنین مراسم پیاده روی روز تکریم خانواده و بازنشستگان از جمله آنهاست. از اینرو سازمان تامین اجتماعی مفتخر است که هر ساله با برگزاری اینگونه مراسم‌ها سهمی هر چند کوچک در ترویج فرهنگ احترام و پاسداشت مقام شامخ سالمندان و بازنشستگان عزیز را داشته باشد.

    اینجانب بار دیگر ضمن تبریک صمیمانه به مناسبت فرارسیدن ٢٥ ذی‌الحجه که متبرک به شان نزول سوره هل اتی (انسان) بوده و به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است، سعادتمندی، سرافرازی و سلامتی تمامی شما عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نموده و امیدوارم جامعه امروز و فردای ما همواره از برکات وجودی و تجربیات ارزنده شما گرانمایگان بهره مند باشد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی