عصر بازار

حسینی‌شاهرودی بیان کرد:

دلایل خریدوفروش سپرده‌های مردم در موسسات مالی غیرمجاز

عصر اعتبار- یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌اعتمادی به نظام بانکی و سرنوشت نامشخص موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کنار رانت‌های موجود در وصول سپرده‌ها در این موسسات موجب خرید و فروش سپرده‌ها در موسسات مالی شده است.

دلایل خریدوفروش سپرده‌های مردم در موسسات مالی غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به موضوع خرید و فروش سپرده‌های مردم در موسسات مالی غیرمجاز گفت: کمیسیون اقتصادی برای مرتفع کردن این مشکل مکاتباتی با بانک مرکزی داشته تا معضل عدم مشخص بودن هویت اصلی سرمایه‌گذار و سپرده گذار در این گونه موسسات مرتفع شود.

    وی افزود: مردم اعتماد خود را به موسسات مالی از دست داده‌اند و سپرده گذاران برای رسیدن به حداقل سرمایه‌های خود هر کاری را انجام می‌دهند و در این میان نیز عده‌ای با استفاده از این بی اعتمادی و در خلاء قانونی ناشی از ضعف عملکرد بانک مرکزی سپرده‌های مردم را با قیمتی بسیار پایین تر خریداری می کنند و به رقم واقعی نقد می‌کنند.

    نماینده شاهرود خاطرنشان کرد: برخی افراد با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی و مسیرهای ارتباطی امکان وصول مطالبات را دارند و با سودجویی اموال مردم عادی را به نام خود دریافت می کنند و این مشکل بانک مرکزی است که رویه قانونی مناسب را در این زمینه در پیش نگرفته در حالیکه در برنامه ششم توسعه نیز اختیارات لازم به بانک مرکزی داده شده است.

    وی تصریح کرد: در گذشته نیز شاهد بودیم افرادی زمانی که موسسه فرشتگان اقدام به پرداخت سپرده‌های مردم می کرد با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی و لابی‌گری، موجودی مردم را به نام خود دریافت می کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی