عصر بازار

تنش‌های شبه جزیره کره و تاثیر آن بر بازارهای بورس، ارز و طلا

عصر اعتبار- در پی اعلام خبر آزمایش موشکی کره شمالی، قراردادهای آتی در معاملات الکترونیک تجارت شیکاگو آمریکا در واکنش اولیه ۰.۸۵- درصد کاهش یافتند و فلزات گرانبها با افزایش روبه‌رو شده اند که مس به بالاترین نرخ سه سال گذشته خود رسیده است.

تنش‌های شبه جزیره کره و تاثیر آن بر بازارهای بورس، ارز و طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از عصر بازار،

    بازار ارز
    در بازار ارز جهانی شاهد کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین نرخ 2 سال گذشته خود و نوسان در سطح 91.75 واحد هستیم.

    همچنین ارزش جهانی دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی با کاهش روبه‌رو شده است که منجر به رشد یورو به بالاترین نرخ 2 سال گذشته خود شد و در این میان پوند تاثیرپذیری کمتری داشت اما ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن در سشن آسیا به پایین‌ترین نرخ 4 ماه گذشته خود در سطح 108.329 سقوط کرد و هم اکنون در پایین سطح 108.86 در نوسان است.

    همچنین به دنبال ریسک گریزی معامله گران در بازار ارز، ارزش دلار استرالیا و دلار نیوزلند در مقابل ین ژاپن و فرانک سوئیس به شدت کاهش یافتند.

    جایگاه ژاپن در جهان به عنوان بزرگترین اعطاکننده تسهیلات و بالاترین حجم سرمایه گذاری خارجی می‌باشد و سرمایه‌گذاران و معامله گران ژاپنی در مواقع بحران، سرمایه خود را به درون مرزهای کشورشان باز می‌گردانند که منجر به رشد بازارهای مالی ژاپن می‌شود.

    همچون طلا، ین ژاپن نیز به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن برای معامله گران ریسک گریز، در بین دارایی‌ها شمرده می‌شود و در مواقع تنش‌های ژئوپلیتیک و سیاسی و ریسک‌های مالی با افزایش تقاضا و رشد قیمتی همراه می‌شود.

    بازار طلا

    در بازار جهانی طلا با شناخته بودن طلا به عنوان سرمایه امن، اونس جهانی طلا با افزایش چشمگیری به بالاترین سطح 296 روز گذشته خود رسید و پس از ثبت رقم 1324.35 دلاری هم اکنون در سطح 1321.24 دلاری در نوسان است که به افزایش تقاضای جهانی و نوسان دلار در بازار داخلی در نرخ 3855 تومانی، منجر شده است. هر مثقال طلای آبشده نقدی در نرخ 533400 تومانی و در معاملات آتی در نرخ 534800 تومانی معامله شود.

    نویسنده: نویسنده: احرام شاه محمدی، کارشناس بازارهای طلا و ارز
    برچسب ها
    پورسعید خلیلی