عصر بازار

آمار کدهای سهامداری به بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار رسید

عصر اعتبار- معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی درهفته گذشته بیش از ۵۲۳ میلیارد و ۹۷۸میلیون ریال انواع سود به ۳۵۰۴سرمایه گذار پرداخت کرد.

آمار کدهای سهامداری به بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،  معاونت عملیات  شرکت سپرده گذاری مرکزی  هفته گذشته، 59 مورد اصلاح مشخصات هم انجام داد.
    همچنین هفته گذشته 8،933 کد حقیقی و 232 کد حقوقی ایجاد شد تا کدهای ایجاد شده به بیش از 9 میلیون و 500 هزار کد برسد.
    در معاملات هفته گذشته فرابورس ایران تعداد 5،701 نفر با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.
    معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به 24 شهریور بیش از319،459هزار برگه اوراق بود.
    معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.
    براساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از 18.5به 17.5 درصد کاهش یافته و مدت زمان باز پرداخت تعیین شده است.
    سقف فردی تسهیلات خرید از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 600 میلیون ریال، در مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر500 میلیون ریال و سایر مناطق شهری 400 میلیون ریال است.
    مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی سمات هم گفته است : سامانه الکترونیکی سهامداران (دارا) برای افزایش ارائه خدمات به سهامداران در سال گذشته راه اندازی شده امسال نیز سامانه الکترونیکی کارگزاران (کارا) به بهره برداری رسیده است.
    محمدرضا محسنی با اشاره به اینکه ؛ غیرکاغذی کردن فرآیندها اغاز شده است ،
    گفت : کارگزاران با سامانه الکترونیکی کارا درخواست ‌های خود را در شرکت سپرده گذاری مرکزی ثبت می کنند و با بهره برداری کامل از سامانه کارا دیگر دریافت، پذیرش و ثبت مدارک کارگزاران به صورت کاغذی در دبیرخانه شرکت سپرده گذاری مرکزی امکان پذیر نخواهد بود.
    مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) افزود: این شرکت برای تحقق اهداف دولت الکترونیک اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه های تخصصی فراوانی برای ذینفعان مختلف بازار سرمایه کرده است.
    تجمیع خدمات در یک درگاه، غیرکاغذی کردن فرآیندها، کاهش هزینه ها، دستیابی به خدمات متنوع تر، حذف نامه نگاری و مراجعات حضوری از مهم ترین ویژگی های درگاه الکترونیکی کارگزاران است که با استقبال همراه می شود.
    درگاه الکترونیکی کارا مجهز به گواهی دیجیتال بازار سرمایه است و  باعث می شود، صحت تبادل اطلاعات میان شرکت سپرده گذاری و کارگزاران با اعتبار و اطمینان بیشتری انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی