عصر بازار

حسین زاده خبر داد:

شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ (Melli Bank (PLC

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک ملی ایران از آغاز فعالیت دوباره شعبه هنگ کنگ (Melli Bank (PLC خبر داد.

شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ (Melli Bank (PLC
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر محمدرضا حسین‌زاده با بیان این که یکی از اقدامات لازم برای رفع موانع شروع فعالیت این شعبه، انتخاب و معرفی موسسه معتبر و مستقل به منظور تهیه گزارشی درخصوص آمادگی شعبه بود، گفت: در این رابطه موسسه معتبر و شناخته شده «ارنست اند یانگ» بر اساس ضوابط خاص انتخاب و به مرجع نظارتی هنگ کنگ معرفی ‌شد.

    مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار کرد: از اقدامات دیگر برای شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ ، انجام ضوابط احتیاطی طبق تشخیص موسسه منتخب و سپس تایید اقدامات انجام گرفته توسط موسسه مذکور برای ارائه به مرجع نظارتی هنگ کنگ بود که اقدامات لازم در این باره براساس استانداردهای بین‌المللی به عمل آمد.

    وی افزود: مرجع نظارتی هنگ کنگ نیز گزارش نهایی ارائه شده توسط موسسه منتخب را معتبر و آمادگی شعبه برای شروع فعالیت بانکی را مورد تایید قرار داد و به این ترتیب موافقت خود را با شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ شعبه هنگ کنگ (Melli Bank (PLCاعلام کرد.

    حسین‌زاده گفت:( Melli Bank (PLCلندن نیز در تاریخ 24 شهریورماه جاری ( 15 سپتامبر 2017 ) اعلام موافقت مرجع نظارتی بانکی هنگ کنگ برای شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ را با درج اطلاعیه‌ای در سایت خود به آگاهی عموم رساند و بدین ترتیب این شعبه، هم‌اکنون آمادگی ارائه هرگونه خدمات بانکی را برای مراجعین و درخواست کنندگان دارد.

    وی تاکید کرد: مواردی از جمله دریافت تاییدیه مربوط به شروع فعالیت شعبه، نیازمند حل و فصل موانع پیچیده و متعددی برای تامین رضایت و موافقت مسئولان نظارتی هنگ کنگ بود که لازم می دانم در این ارتباط از همکارانم در تقدیر کنم.

    حسین زاده ادامه داد: البته در این رابطه نمایندگان (Melli Bank (PLCدیداری نیز با جناب فاخری سرکنسولی کشورمان در (Melli Bank (PLCهنگ کنگ و ماکائو داشتند و مراتب قدردانی خود را از مساعدت‌های صورت گرفته اعلام کردند.

    لازم به ذکر است بانک ملی ایران سهامدار اصلی (Melli Bank (PLCلندن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی