عصر بازار

همایش حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی

عصر اعتبار- همایش حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی با سخنرانی ریس اتاق بازرگانی تهران آغاز به کار کرد.

همایش حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این همایش با حضور قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، عقیلی مدیرعامل بانکی و مهدی جهانگیری نایب رییس اتاق تهران و ینس روئنبرگ مسئول بازار ایران در موسسه پرایس‌واترهاوس‌کوپرز (Price waterhouse Coopers)برگزار شد.
    اتاق تهران که در ماموریت‌های جاری خود تسهیل فضای کسب‌ و کار در داخل کشور، جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت و فعالیت در پروژه‌های داخلی و بسترسازی حضور گسترده‌تر بنگاه‌های بخش خصوصی ایرانی در بازارهای جهانی را در اولویت قرار داده است ، پس از دعوت از بنیانگذار موسسه فریزر برای بهبود ارتقا جایگاه اقتصاد ایران در رتبه‌بندی آزادی اقتصادی، اکنون با همکاری موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود، میزبان نماینده موسسه کوپرز است که به عنوان بزرگترین شرکت خدمات‌دهنده در زمینه‌های مشاوره مالیاتی، تامین مالی، جذب سرمایه‌گذاری، رتبه‌بندی و اعتبارسنجی در سطح دنیا فعالیت می‌کند.
    ینس روئنبرگ (Jens R?nnberg) عضو هیات مدیره و مسئول بازار ایران در موسسه PwC است که امروز با جمعی از فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی دیدار و گفت‌وگو دارد.
    او در این نشست به چگونگی امکان همکاری با شرکت‌های ایرانی و الزامات حضور در بازارهای بین‌المللی خواهد پرداخت.
    روئنبرگ که به عنوان حسابرس بانک مرکزی اتحادیه اروپا نیز شناخته می‌شود در زمینه همکاری نظام بانکی با بانک‌های اروپایی، افتتاح شعبه و دفتر، استاندارهای بانکی، IFRS و چگونگی ایجاد کانال‌های ارتباطی بانکی نیز سخن می‌گوید.
    او همچنین در مورد مسایل ساختاری شرکت‌ها و نحوه اصلاح آن برای حضور موثر و قابل قبول در بازارهای جهانی و مشارکت با بنگاه‌های خارجی نیز برای فعالان اقتصادی توضیحاتی ارائه می‌دهد.
    موسسه پرایس‌واترهاوس کوپرز (PwC) که چند دهه قبل در ایران نیز فعالیت داشته است، از معتبرترین موسسات در زمینه خدمات‌دهی و رتبه‌بندی محسوب می‌شود که هم‌اکنون با 223 هزار 468 نفر نیرو در 157 کشور جهان 743 دفتر فعال دارد.
    گستره کار و فعالیت این شرکت به اندازه‌ای است که سال گذشته بیش از 58 هزار نفر نیروی جدید استخدام کرده است.
    این موسسه با 422 شرکت از 500 شرکت بزرگ جهان به روایت گلوبال فورچون همکاری دارد و درآمد ناخالص آن در پایان سال مالی 2016 نزدیک به 36 میلیارد دلار بوده است.
    حضور عضو هیئت مدیره این موسسه که مسوولیت ارزیابی بازار ایران را نیز برعهده دارد در اتاق تهران، فرصتی فراهم کرده است تا بخش خصوصی نیز بتواند برای حضور در بازارهای بین‌المللی از تجربیات و توانایی‌های این موسسه سود ببرد.
    امیدواری بالایی وجود دارد که شرایط کنونی اقتصاد ایران که با اصلاحات اقتصادی مسیری رو به رشد با تورم کاهنده و اصلاح مشکلات نظام بانکی، بازارهای ارز و سهام و ... در پیش گرفته است، بستری مناسب برای فعالیت و مشارکت در بازارهای بین‌المللی فراهم کند و همکاری با این موسسات می‌تواند در حکم تسهیل ورود به اقتصاد بین‌الملل باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی