عصر بازار

خوانساری اعلام کرد:

آغاز اصلاح ساختار اقتصادی کشور از سوی موسسات خارجی

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اصلاح ساختار اقتصاد ایران را با همکاری موسسه پرایس‌واترهاوس‌کوپرز (PwC) آغاز خواهیم کرد.

آغاز اصلاح ساختار اقتصادی کشور از سوی موسسات خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری در نشست مشترک فعالان بخش خصوصی و نمایندگان موسسه پرایس پاترهاوس کوپرز گفت: بعد از برجام، شرایط سیاسی کشور بهبود پیدا کرده و سرمایه گذاران خارجی، علاقمند به حضور در اقتصاد ایران هستند، اما متاسفانه در حد انتظار، از این موقعیت استفاده نشد.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: بعد از برجام، بانکها با توجه به فشاری که در مدت تحریم ها متحمل شدند، نتوانستند به خوبی با خارجی‌ها رابطه برقرار کنند؛ همچنین مشکلات داخلی موجود در این مدت حل و فصل نشد؛ این در حالی است که طی ده سال گذشته که ایران در تحریم بود، بانک ها نتوانستند خود را با مقررات بین المللی تطبیق دهند؛ به همین دلایل بنگاهها در کشور نیز، ارتباط قوی با بنگاههای خارجی برقرار نکردند.

    وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته، اتاق تهران دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی تاسیس کرد و کارهای خوبی در این خصوص صورت گرفت. در این دفتر سعی کردیم مقررات و قوانینی که در کشور برای خارجی ها دست و پا گیر است را شناسایی کنیم. از سوی دیگر پتانسیل های داخلی را شناسایی کرده و برای جذب خارجی ها اقدام کنیم.

    خوانساری افزود:مشکلات دیگری که وجود دارد رتبه کشور در شاخص های بین المللی است. به همین ترتیب اتاق بازرگانی از موسسه فریزر برای راه کارها ارتقای رتبه اقتصاد آزاد دعوت کرد و این موسسه راه حل های را مطرح کردند که باید به اصلاح آن پرداخت.

    وی گفت: بانک مرکزی نیز در تلاش است که اصلاحاتی انجام دهد. اولین قدم برای اصلاحات سود سپرده ها بود که امیدوار هستیم ادامه پیدا کند. بنگاه های کشور باید بتوانند رابطه خوبی را با خارجی ها برقرار کنند. برای جذب سرمایه گذارهای خارجی باید بنگاه های استانداردهای بین المللی را رعایت کنند. به همین ترتیب امروز از موسسه Pwc دعوت کردیم. این موسسه می تواند برای تطبیق اصلاح ساختار کشور به ما کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو