عصر بازار

معاون سازمان خصوصی سازی خبر داد

سود سهام عدالت هفته آینده واریز می‌شود

عصر اعتبار- معاون سازمان خصوصی سازی گفت: لایحه ساماندهی سهام عدالت تهیه و آزاد سازی این سهام در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله طراحی و تدوین شده که پس از کسب نظر در این باره جهت تصویب نهایی به مجلس ارسال خواهد شد.

سود سهام عدالت هفته آینده واریز می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، گفت: حدود 61 درصد از جمعیت کشور معادل 49 میلیون ایرانی مشمول دریافت سهام عدالت هستند که این موضوع حاکی از گسترش مالکیت بخش خصوصی در سطح کل اقتصاد دارد.

    حسن محمدتبار افزود: طی کمتر از شش ماه گذشته بیش از 30 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت در سامانه این سهام شماره شبای حساب بانکی خود را ثبت کرده‌اند.

    وی درباره زمان آزاد سازی سهام عدالت گفت: این سهام متعلق به 61 شرکت بوده که تا کنون سهام 49 شرکت به سبد سهام عدالت انتقال یافته است و در هفته آینده نخستین سود نقدی دریافتی از مجامع برگزار شده برخی از این شرکت ها به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

    به گفته این مقام مسئول، مجموع کل سود دریافتی از مجامع امسال شرکت‌های حاضر در سبد سرمایه‌گذاری سهام حدود ٤ هزار و ١٥۰ میلیارد است که حدود 350 میلیارد تومان آن تاکنون از شرکت‌ها دریافت شده است.

    محمدتبار تصریح کرد: این سهام را در تاریخ 31 شهریورماه سال 1387، به شرکت‌های سرمایه گذار استانی اعطا کردیم، اما آن چنان مدیریت ضعیفی بر آن اعمال شد که دولت دهم در 29 اسفند 88 مصوبه دیگری تحت عنوان مدیریت مجدد این سهام توسط شرکت‌های مادر تخصصی را به هیات وزیران اعطا کرد.

    معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی سازی گفت: با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی طرحی مبنی بر لایحه ساماندهی سهام عدالت تعریف و آزاد سازی این سهام در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس طراحی و تدوین شده که پس از کسب نظر رهبری در این مورد جهت تصویب نهایی به مجلس ارسال خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو