عصر بازار

امکان دریافت کارنامه بیمه‌پردازی توسط مشمولان صندوق بیمه روستاییان و عشایر

عصر اعتبار- به گفته مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر؛ هم‌اکنون تمامی بیمه‌شدگان صندوق می‌توانند کارنامه بیمه‌پردازی خود را از طریق کارگزاری‌های سراسر کشور و یا سایت صندوق بیمه اجتماعی دریافت کنند.

امکان دریافت کارنامه بیمه‌پردازی توسط مشمولان صندوق بیمه روستاییان و عشایر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عباس باقری مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر اینکه دسترسی آسان به سوابق بیمه‌پردازی توسط شخص بیمه‌شده حقی است قابل توجه و احترام که برآورده کردن آن یکی از وظایف و ماموریت‌های کلان صندوق بیمه اجتماعی به حساب می‌آید گفت: هم‌اکنون تمامی بیمه‌شدگان صندوق می‌توانند کارنامه بیمه‌پردازی خود را از طریق کارگزاری‌های سراسر کشور و یا سایت صندوق بیمه اجتماعی دریافت کنند.

    وی در توضیح این خبر و با اشاره به اینکه براساس مصوبات شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، هیات امنای صندوق‌، هیات مدیره و حسب دستور مدیر عامل تبدیل حق بیمه‌های وصول شده از بیمه شدگان به سابقه بیمه پردازی از سال 1384 به عنوان سال تاسیس و شروع به فعالیت صندوق تا سال 1396 امری غیر قابل اجتناب‌، ضروری و تکلیف قانونی بود گفت: در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به تمامی بیمه‌شدگان صندوق به ویژه بیمه‌شدگان متقاضی بهره‌مندی از یکی از تعهدات بلند مدت (‌بازنشستگی پیش از موعد، ازکارافتادگی کلی‌، بازماندگان‌، نقل و انتقال سوابق و .... ) و با توجه به بهره‌برداری از سیستم بیمه اجتماعی (‌سبا)‌، تمامی حق بیمه‌های وصول شده از بیمه‌شدگان در 13 سال گذشته براساس دستورالعمل ساماندهی سوابق ( تبدیل حق بیمه‌های دریافتی به سابقه بیمه‌پردازی‌) به سابقه بیمه‌پردازی تبدیل شده است.

    وی افزود: بیمه‌شدگان با مراجعه به کارگزاری صندوق می‌توانند کارنامه و سوابق بیمه‌ای خود را از طریق سیستم بیمه اجتماعی (‌سبا) که در اختیار کارگزاران است مشاهده و اخذ کنند یا با مراجعه به سایت صندوق به آدرس www.roostaa.ir در بخش امکانات ویژه با انتخاب گزینه کارنامه بیمه‌شدگان نسبت به مشاهده و پرینت از کارنامه بیمه‌ای به همراه سوابق ناشی از حق بیمه‌های پرداختی با درج شماره بیمه و کد ملی اقدام کنند.

    باقری در ادامه گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اولیه فعالیت صندوق حق بیمه‌ها بدون شناسه پرداخت به حساب صندوق واریز شده است، تعدادی از حق بیمه‌های وصول شده در سنوات گذشته تاکنون توسط صندوق شناسایی نشده‌ و به همین دلیل ثبت و تخصیص آن در سیستم بیمه اجتماعی مستلزم تحویل فیش پرداخت حق بیمه توسط شخص بیمه شده به صندوق است. به همین دلیل این کارنامه شرایطی را فراهم می‌کند تا بیمه‌شدگان با مراجعه به سایت صندوق و اخذ پرینت از کارنامه بیمه‌ای خود، از ثبت و اعمال کامل حق بیمه‌های پرداختی خود اطمینان حاصل کنند.

    به گزارش روابط‌عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، وی از تمامی کارگزاران صندوق در سراسر کشور خواست تا این خبر را به نحو مقتضی به اطلاع بیمه‌شدگان صندوق برسانند تا درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در کارنامه بیمه‌ای و حق بیمه‌های پرداختی،  بیمه شده درخواست بررسی مغایرت مشاهده شده را با ارائه مستندات معتبر از جمله فیش پرداخت حق بیمه‌، از طریق کارگزاری‌های صندوق  موضوع جهت پیگیری و رفع مغایرت به مدیریت صندوق در مراکز استان‌ها ارسال شود.

    مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در پایان اعلام کرد: کارنامه بیمه‌ای که از طریق سایت صندوق قابل دسترسی و پرینت است صرفاً جهت اطلاع بیمه شدگان از روند حق بیمه‌های پرداختی و سوابق بیمه شده نزد صندوق است و این کارنامه بدون تائید صندوق اعتبار قانونی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو