عصر بازار

کمیته فنی برای بازنگری در قالب صورت های مالی در صنعت بیمه تشکیل می شود

عصر اعتبار- کمیته فنی مشترکی بین بیمه مرکزی، سازمان بورس، نماینده سندیکای بیمه گران و سازمان حسابرسی برای بازنگری در قالب صورت های مالی صنعت بیمه و پیاده سازی استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) تشکیل می شود.

کمیته فنی برای بازنگری در قالب صورت های مالی در صنعت بیمه تشکیل می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از سنا، این تصمیم در نشست مشترک هماهنگی در خصوص نحوه پیاده‌سازی استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی(IFRS) در صنعت بیمه که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیر عامل سازمان حسابرسی و نماینده سندیکای بیمه‌گران در بیمه مرکزی برگزار شد، اتخاذ شده است.

    در این نشست توافق شد کمیته فنی مشترکی بین نمایندگان نهادهای مذکور تشکیل و صورت های مالی نمونه موسسات بیمه بازنگری شود.

    همچنین مقرر شد صورت های مالی جدید جهت طرح در شورای عالی بیمه به رئیس کل بیمه مرکزی ارائه شود.

    بر اساس تصمیم شرکت کنندگان در این جلسه، کمیته موظف شد ظرف دو ماه نتیجه کار خود و همچنین نحوه اجرای مصوبه مجمع عمومی سازمان حسابرسی مبنی بر تهیه صورتهای مالی تلفیقی شرکتهای بیمه بر مبنای IFRS را ارائه کند.

    بیمه مرکزی ایران قصد دارد امسال، رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) را در صنعت بیمه اجباری کند.

    استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شود که توسط هیات استانداردهای حسابداری بین‌المللی تدوین شده ‌است؛ این استانداردها زبان جهان شمول برای شرکت ها برای ورود به عرصه تجارت جهانی به حساب می آید.

    به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، با توجه به آیین نامه های موجود در صنعت بیمه، رعایت این استانداردها چندان مشکلی در این صنعت ایجاد نمی کند.

    از این رو قرار است تا نیمه نخست امسال شرکت های بیمه گزارش های مالی خود را بر مبنای این استانداردها به بیمه مرکزی ارایه کنند و با سازمان حسابرسی نیز رایزنی ها و هماهنگی های لازم برای این کار انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی