عصر بازار

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

برگزاری نشست هم اندیشی کارگروه حفاظت IT بانک ها

عصر اعتبار- سیزدهمین نشست هم اندیشی کارگروه حفاظت IT بانک ها به میزبانی بانک قرض الحسنه مهر ایران در ساختمان ادارات ستاد مرکزی برگزار گردید.

برگزاری نشست هم اندیشی کارگروه حفاظت IT بانک ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مرتضی اکبری مدیرعامل و پورطولابی رئیس اداره حراست بانک، در این جلسه که با حضور حسین زاده رئیس اداره حفاظت فناوری اطلاعات بانک مرکزی ج.ا.ا، روسای ادارات حفاظت فناوری اطلاعات و کارشناان فعال در حوزه امنیت فناوری اطلاعات سایر بانک ها برگزار شد به مدعوین و همکاران این حوزه از شبکه بانکی کشور خیر مقدم گفتند.
    مرتضی اکبری در ابتدای این نشست با اشاره به جایگاه IT در ارائه خدمات بهینه بانکی به مشتریان بیان داشت: با پیشرفت های حاصله در زمینه فن آوری اطلاعات و ایجاد زیرساخت های مناسب ارتباطات الکترونیک، تحول و دگرگونی های ارزنده ای در حوزه های گوناگون خصوصاً در ایجاد و تولید محصولات جدید بانکی و رشد بانکداری الکترونیک به وجود آمده است.
    وی افزود: امروزه با توسعه این فناوری ها و سهولت استفاده از آن در بهره مندی از خدمات بانکی، رشد فیزیکی شعب جای خود را به خدمات مدرن بانکداری الکترونیک داده است، از این رو مباحث مرتبط با حفاظت اطلاعات در فضای سایبری از اهمیت و توجه ویژه ای برخوردار است.
    در ادامه، اکبری خدمات ارائه شده در بانک قرض الحسنه مهر ایران را بدیع، خلاقانه و منطبق بر نیازهای اقشار مختلف جامعه برشمرد و گفت: این بانک با سرمایه ای بالغ بر 1500 میلیارد تومان و 530 شعبه در سراسر کشور، طی یکدهه فعالیت خود، خدمات قرض الحسنه شایسته ای را به نیازمندان جامعه به ویژه در مناطق محروم ارائه داده است.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: عملکرد این بانک تنها بر بستر قرض الحسنه تعریف شده و طی این سال ها تمامی تلاش مدیران و کارکنان آن بر توسعه و گسترش این فرهنگ در جامعه به منظور جذب منابع قرض الحسنه و اختصاص آن به پرداخت تسهیلات با کارمزد کمتر از 4 درصد معطوف شده است.
    در ادامه پورطولابی نیز بیان داشت: امنیت، امروزه اساسی ترین، مهمترین و چالشی ترین موضوع مطرح در همه کشورهای دنیاست و در بستر امنیت است که توسعه اقتصادی در همه عرصه ها به وجود می آید.
    وی خاطر نشان کرد: در گذشته امنیت تنها به مرزهای جغرافیایی معطوف می شد اما در حال حاضر با وجود فن آوری اطلاعات و ارتباطات و فضای سایبری، معنای متفاوتی پیدا نموده است.
    رئیس اداره حراست بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: از اینکه امکان میزبانی سیزدهمین نشست هم اندیشی کارگروه حفاظت IT بانک ها برای ما فراهم شده بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم تا این جلسه به دستاوردهای شایسته ای در خصوص شناسایی نقاط قوت و ضعف امنیت اطلاعات بانکی منتج شود.
    حسین زاده رئیس اداره حفاظت فناوری اطلاعات بانک مرکزی نیز اظهار داشت: زحمات و تلاش دست اندر کاران بانک قرض الحسنه مهر ایران برای برگزاری این جلسه جای تشکر و قدردانی دارد.
    وی افزود: سنت قرض الحسنه یک فرهنگ پسندیده در جامعه است که به لطف حضور همه بانک ها در این زمینه، خصوصاً بانک قرض الحسنه مهر ایران در حال تعالی و شکوفایی می باشد.
    رئیس اداره حفاظت فناوری اطلاعات بانک مرکزی در رابطه با افتتاح سامانه صیاد و نقش آن در ایجاد و ارتقاء امنیت چک های بانکی بیان داشت: افتتاح این سامانه اولین گام موثر به منظور ساماندهی به وضعیت چک در کشور، پس از پیاده سازی کامل سامانه چکاوک می باشد.
    وی اضافه کرد: این طرح با همت کارشناسان بانک مرکزی به منظور رفع مشکلات کاربری چک در کنار سامانه چکاوک پیاده سازی شده است و در 2 بعد شکلی و فرآیندی اجرا می شود.
    در ادامه جلسه، مطالب متنوعی از امکانات و تجهیزات فضای سایبری، انواع حملات و راه کارهای مقابله با آنها توسط کارشناسان حوزه حفاظت IT بانک ها مطرح گردید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو