عصر بازار

جزئیات تازه از چک های جدید بانکی

عصر اعتبار- طبق اعلام بانک مرکزی از روز های آتی دسته چک غیر صیادی توسط بانک ها صادر نمی شود.

جزئیات تازه از چک های جدید بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، طبق آنچه در مراسم رونمایی از سامانه صیاد از سوی مسئولان بانک مرکزی اعلام شده طرح و رنگ چک های صیاد گلبهی است و از فردا در شعب بانک ها ارائه و توزیع می شود.

    ضمن آنکه از روز های آتی دسته چک غیر صیادی توسط بانک ها صادر نمی شود و تا اردیبهشت سال 1397 بسیاری از دسته چک ها صیادی خواهد بود.

    مردم البته باید بدانند که ‌چک های موجود تا 15 اردیبهشت ماه 97 دارای اعتبار است و درخواست و دریافت از طریق اینترنت  بانک  انجام می شود و گیرنده چک می تواند از طریق پیامک استعلام چک ها را انجام دهد.

    مسئولان بانک مرکزی معتقدند که با راه اندازی سامانه صیاد اطمینان و اعتماد به چک بیشتر می شود. و البته طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی بااین سامانه اعتبار و آبرو به چک برمیگردد.

    بانک مرکزی همچنین اعلام کرده که چک هایی که برای بعد از این تاریخ صادر شده ، از اعتبار ساقط نمی شود و به قوت خود باقی است. البته تنها تفاوت این است که از اریبهشت سال 97 این چک ها  تنها در بانکی که آن را صادر کرده قابل نقد شدن است اما سایر چک های متصب به سامانه صیاد قابل وصول است.

    طبق اعلام معاون فناوری های نوین بانک مرکزی،محتوای پیامک استعلام این است که آیا صادر کننده سابقه صدور چک بلا محل دارد یا خیر؟ و معیار آن آیین نامه های فعلی بانک مرکزی در مورد صدور چک بلامحل است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی