عصر بازار

پرداخت ۵۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات خروج از بحران تنها در پنج استان از سوی بانک ملی ایران

عصر اعتبار- تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در طول چهار سال دولت تدبیر و امید صدها بنگاه اقتصادی را از خطر ورشکستگی نجات داده است.

پرداخت ۵۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات خروج از بحران تنها در پنج استان از سوی بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این بنگاه ها که در سراسر کشور فعالیت داشته اند، پس از بروز مشکلات اقتصادی گاه تا مرز انحلال پیش رفتند، اما به کمک بانک ملی ایران، اکنون شرایطی برای آنها ایجاد شده که نه تنها به فعالیت خود ادامه می دهند، بلکه به دنبال توسعه فعالیت های خود نیز هستند.

    تنها در پنج استان مازندران، کرمان، سمنان، کردستان و لرستان طی این مدت بیش از 5760 میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

    از مرداد ماه سال 1392 تا مرداد ماه سال جاری در استان لرستان حدود 2 هزار و 234 میلیارد ریال تسهیلات به 54 واحد تولیدی بحرانی پرداخت شده است. این واحدها در بخش هایی مانند تولید بتن، تولید لنت، سنگ بری، خدمات رفاهی، نیروگاه برق،پتروشیمی، مرغداری، مواد غذایی، داروسازی، پرورش ماهی، لامپ، صنایع غذایی و کشتارگاه فعالیت می کنند.

    در این مدت 10 بنگاه اقتصادی بحران زده استان کردستان نیز حدود 95 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کرده اند. این واحدها در بخش تولید مرغ مادر، انواع سیم مفتولی روکش دار، محصولات لبنی، نان صنعتی، بتن آماده، لامپ کم مصرف و لوله پلی اتیلن فعالیت دارند.

    همچنین در استان سمنان 55 بنگاه اقتصادی دچار بحران حدود یک هزار و 930 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کرده اند. این بنگاه ها اغلب در حوزه صنعت فعالیت می کنند و در شهرک های صنعتی شرق، علی آباد، ایوانکی، خوارزمی، عباس آباد و جنت آباد مستقرند.

    بانک ملی ایران در استان کرمان نیز با پرداخت حدود یک هزار و 280 میلیارد ریال تسهیلات، دست کم 48 بنگاه اقتصادی را از بحران نجات داده است. این واحدها در تولید فرش دستباف، ذوب و نورد، پلاستیک، پسته، سیمان، رنگ، پلی اتیلن، کاشی و سرامیک، مواد معدنی، برق، نایلون و تزیینات ساختمان فعالند.

    استان مازندران نیز از این تسهیلات بی نصیب نمانده، به طوری که حدود 225 میلیارد ریال در این بخش از طریق شعب بانک ملی ایران پرداخت شده است.

    31 واحد تولیدی فعال در زمینه تولید مرغ گوشتی، تیرچه و بلوک، گاو شیری، فلزات سنگین، اتصالات لوله، ماشین سازی، ورق کارتن و جوجه از این تسهیلات استفاده کرده اند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو