عصر بازار

بت‌شکن مطرح کرد؛

تشریح حمایت‌های بانک‌مسکن از ایده‌های مالی و ساختمانی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک‌مسکن در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک‌مسکن ضمن تشریح اقدامات بانک‌مسکن در حمایت از ایده‌های مالی و ساختمانی، گفت: طراحی و راه‌اندازی مرکز توسعه کارآفرینی بانک‌مسکن با هدف ایفای دو شان توسعه‌ای و تخصصی- تجاری خود است،کمااینکه این ماموریت در گذشته دور نیز توسط منظومه نهادی در حوزه مسکن و ساختمان انجام شده است.

تشریح حمایت‌های بانک‌مسکن از ایده‌های مالی و ساختمانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک‌مسکن در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک‌مسکن ضمن خیرمقدم به وزیر راه و شهرسازی، معاونان وی و همچنین تمامی افراد شرکت‌کننده در نشست، گفت: خوشحالم که با تاسیس و افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک‌مسکن در راستای اجرای منویات مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر درون‌زایی و دانش‌بنیانی اقتصاد و توجه به استعدادهای جوان و تحصیلکرده کشور به عنوان سرمایه ملی فناناپذیر گام کوچکی در ایجاد ظرفیت نهادی به منظور پشتیبانی از توسعه کارآفرینی کشور برداریم.

    مدیرعامل بانک مسکن افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه اقتصادی کشور بر دو موضوع مهم تاکید می‌کند که شامل تامین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های ملی و انسانی به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی و همچنین پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان و ساماندهی نظام ملی نوآوری و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنیان منطقه است.

    بت‌شکن ادامه داد: بندهای 6، 7 و 9 سیاست‌های کلی نظام در امور مسکن بر حمایت از طرح‌های تولید مسکن انبوه و صنعتی‌مسکن، اجباری‌کردن استانداردهای ساخت‌وساز و طرح‌های صرفه‌جویی انرژی و تقویت پژوهش و ارتقای دانش علمی در حوزه مسکن تاکید دارد. همچنین قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بر ارتقای کیفی و کمی مسکن تولیدی، حمایت از سرمایه گذاری در امر تولید مسکن با استفاده از فناوری های نوین و تولید صنعتی مسکن تاکید می‌کند.

    وی تصریح کرد: خوشبختانه با تاسیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، خط‌مشی‌های کلان وزارتخانه در خصوص کارآفرینی و حمایت از ایده‌های خلاقانه تبیین شده است.

    این مقام‌مسئول بانک‌مسکن با تاکید بر این مطلب که بانک‌مسکن به عنوان بزرگ‌ترین بانک توسعه‌ای، تخصصی و دولتی کشور از منظر توسعه‌ای خود به عنوان بازوی اجرایی سیاست‌های دولت به دنبال حمایت از ایده‌های نو، تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پشتیبانی از کارآفرینی توسط جوانان تحصیلکرده و مستعد کشور راه‌اندازی شده است، گفت: بانک مسکن از منظر بانکداری- تجاری خود و در راستای سیاست‌های بازاریابی و فرابازاریابی به دنبال خلق مشتریان آینده خود است.

    بت‌شکن گفت: طراحی و راه‌اندازی مرکز توسعه کارآفرینی بانک‌مسکن با هدف ایفای دو شان توسعه‌ای و تخصصی- تجاری خود است. کمااینکه این ماموریت در گذشته دور نیز توسط منظومه نهادی در حوزه مسکن و ساختمان انجام شده است.

    وی یادآور شد: قبل از شکل‌گیری بانک مسکن سه مجموعه اصلی بانک رهنی (1317)، بانک ساختمان (سهامی عام 1353) و شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی بانک‌های ایران (سهامی عام 1355) را داشتیم که وظیفه تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را انجام می‌دادند.

    بت‌شکن گفت: بانک رهنی که در سال 1317 ایجاد شد در سال 1337 با اصلاح موضوع فعالیت، اجازه تاسیس شرکت و بنگاه‌های ساختمانی را پیدا و همچنین اختیار خرید زمین و ساختمان را کسب می‌کند. همچنین، شرکت‌هایی که در آن سال‌ها توسط بانک‌مسکن ایجاد شدند نیز شامل شرکت سهامی لوازم ساختمانی، شرکت سرمایه چوبی ایران، شرکت صنایع چوبی بادوام، 13 شرکت صید گندم منطقه‌ای و شرکت روکش گچ ایران بود.

    وی افزود: بانک ساختمان نیز که در سال 1353 به صورت سهامی عام تشکیل شد با هدف تشویق، ترغیب و تسهیل مشارکت اشخاص و موسسات داخلی و خارجی در فعالیت‌های صنعت ساختمان و مشارکت در موسسات ساختمان سرمایه‌گذاری و صنایع وابسته به امور ساختمان بود.

    به گفته این مقام‌مسئول بانک‌مسکن، شرکت باسایک، شرکت توسعه صنایع ساختمان و شهرسازی اکوپال، شرکت پوشش بنا، شرکت ساختمانی ناواکو، شرکت آهک صنعتی هیدراته لرستان، شرکت تهیه مصالح ساختمانی مدرن ایران و شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه از مجموعه شرکت‌ها و نهادهایی است که در سال 1353 توسط بانک ساختمان به منظور توسعه بانک کارآفرینی ایجاد شد.

    وی ادامه داد: به موازات بانک ساختمان شرکت دیگری ایجاد شد به نام شرکت سرمایه گذاری ساختمان بانک‌های ایران در سال 1355 که موضوع فعالیت آن مشارکت در ایجاد شرکت‌های جدید سازنده ساختمانی، مشارکت در ایجاد شرکت‌های تولیدکننده مواد و مصالح ساختمان و کمک به بسط و توسعه شرکت‌های موجود از طریق خرید سهام شرکت‌های مذکور است که یک رویکرد بسیار جالب را در این موضوع دنبال می‌کند.

    بت‌شکن گفت: امروز، بانک مسکن به اتکای تجارب قبلی و بهره گیری از آخرین ساختارهای نوین بانکی بین الملل به دنبال را‌ه‌اندازی مرکز توسعه کارآفرینی است. تجربه دنیا نه تنها تایید کننده حضور موثر بانک‌های بزرگ توسعه‌ای در حمایت از جوانان برای کارآفرینی است بلکه حتی این ماموریت به بانک‌های بزرگ تجاری جهان نیز تسری پیدا کرده است.

    مدیرعامل بانک‌مسکن، بانک‌های توسعه‌ای بزرگی همچون بانک توسعه‌ای ژاپن و کره، بانک‌های توسعه‌ای انگلستان را از نمونه‌های موفق بانک‌های توسعه‌ای که با هدف پشتیبانی بانک‌های توسعه‌ای و تجاری از ایجاد مراکز کارآفرینی هستند، عنوان کرد و گفت:  ما به دنبال حمایت و پشتیبانی از اکوسیستم کارآفرینی و حلقه‌های سه گانه آن هستیم. از مدیریت خدمات از طریق برون‌سپاری به مراکز رشد دانشگاه ها تا خدمات شتاب دهندگی و توانمندسازی و در نهایت خدمات واگذاری است.

    بت شکن ادامه داد: گروه بانک مسکن متشکل از گروه مالی، شرکت تامین سرمایه، شرکت سرمایه گذاری مسکن و شرکت فناوری اطلاعات هرکدام به اتکای ظرفیت تخصصی خود به ارایه خدمات توانمندسازی به صاحبان ایده پرداخته و با پشتیبانی از تجاری سازی طرح ها بسته جذب سرمایه و تامین مالی شرکت های نوپا را فراهم می‌نمایند.

    مدیرعامل بانک مسکن افزود: شرکت گروه مالی بانک‌مسکن، می‌تواند با ساز و کارهایی شرکت‌های نوپا را تاسیس و با واگذاری و یا استراتژی نگه‌داری و به تقویت ساختار مالی آنها بپردازد. ماموریت اصلی این مرکز، توانمندسازی صاحبان ایده پس از طی مراحلی و در نقطه شروع کسب و کار از طریق خدمات شتاب‌دهی است.

    وی اقدامات بانک‌مسکن در اجرایی‌کردن این ایده را اینگونه توضیح داد: ما در فاز اول خدمات خود را از حوزه‌های مسکن و ساختمان شروع و در فاز بعد به حوزه های حمل و نقل و سایر بخش‌های زیربط وزارت راه و شهرسازی توسعه خواهیم داد. تمایز رقابتی این مرکز، اطمینان از وجود بازار مصرف برای ایده‌های تجاری‌سازی شده از یک طرف و جذب سرمایه از طرف دیگر است. به طوریکه خریدار ایده‌های حوزه ساختمان، شرکت سرمایه گذاری مسکن خواهد بود. خریدار طرح‌های تجاری شده حوزه فناوری اطلاعات، بانک مسکن خواهد بود. موسس و متعهد برنامه‌های پذیره‌نویسی صندوق‌های جسورانه شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است و در نهایت خریدار سهام شرکتهای نوپا، گروه مالی بانک مسکن است.

    بت‌شکن ادامه داد: بانک مسکن نیز با پشتیبانی از حلقه های سه گانه خود اکوسیستم کارآفرینی به مشتریان ارزشمند اعتباری وفادار دست می‌یابد که خود خلق نموده است.

    امیدوارم این مرکز بتواند با بهره‌گیری از رهنمودهای توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های مالی و قانونی معاونت علمی ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی دستگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و ظرفیت‌های گسترده بازار سرمایه جهت تجهیز منابع مردمی بتواند سهمی کوچک بر فائق آمدن دولت بر ابرچالش بیکاری جوانان با اشتغال آنها و جوانان تحصیلکرده داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو