عصر بازار

مدیر اوبربانک:

اقتصاد ایران برای اتریش، اروپا و جهان جذابیت دارد

عصر اعتبار- مدیر اوبربانک اتریش با تاکید بر جذابیت اقتصاد ایران برای اروپا و جهان گفت: امضای قرارداد خط اعتباری بانکی اوبربانک با ایران می تواند درها را برای قراردادهای مشابه با بانکها و موسسات دیگر بگشاید.

اقتصاد ایران برای اتریش، اروپا و جهان جذابیت دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فرانتس گازلسبرگر (Franz Gasselsberger) در حاشیه مراسم امضای قرارداد خط اعتباری بانکی (فاینانس) با 14 بانک ایرانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز روز واقعا بزرگی در روابط دو کشور است زیرا این اولین قرارداد مالی بین یک بانک اروپایی و جمهوری اسلامی ایران است که هر چند مذاکرات آن چندین ماه به طول کشید اما در نهایت به سرانجام خوبی برای دو طرف رسید.
    وی افزود: این قرارداد امکان سرمایه گذاری و صادرات شرکتها و صنایع اتریشی بخصوص در بخشهای بهداشت ، زیرساختها و سایر بخشها را فراهم می کند و اگر زمانی در آینده برگردیم و به این روز نگاه کنیم، خواهیم دید که آغازگر تعمیق بیشتر روابط دو کشور بوده است.
    مدیر اوبربانک در خصوص دورنمای روابط بانکی ایران با کشورهای اروپایی گفت: شنیده ایم که 'دانسکه بانک' دانمارک امروز قراردادی با ایران امضا می کند و همچنین ایران درحال مذاکره با بانکهای ایتالیا است و در آلمان هم شنیده ام که صادرکنندگان بسیار علاقمند هستند که به قرارداد مشابهی با موسسات آلمانی (برای تامین اعتبار مالی با ایران) برسند و گمان می کنم که این روز (امضای قرارداد اوبربانک با ایران) می تواند 'درها را برای قراردادهای مشابه بگشاید' .
    وی افزود: اقتصاد ایران نه تنها برای اتریش و اروپا بلکه برای کل جهان بسیار جذاب است زیرا ایران نسل جوانی دارد و از این رو فرصتهای بزرگی وجود دارد و باید شرایط برد - برد برای ایران و شرکتهای جهان وجود داشته باشد اما در عین حال نباید جنبه سیاسی را هم فراموش کنیم .
    ** ایران شرایط رسیدن به رشد سریع اقتصادی را دارد
    مدیر اوبربانک اتریش در سخنرانی خود در مراسم امضای قرارداد نیز با اشاره به جمعیت جوان ، جایگاه مهم اقتصادی ایران در خاورمیانه و موقعیت جغرافیایی ایران گفت: روابط با ایران برای اتریش از اهمیت بالایی برخوردار است.
    گازلسبرگر وی افزود: ایران تمام شرایط برای برخوردار شدن از یک اقتصاد به سرعت در حال رشد را دارا است و مشارکت نزدیکتر برای هر دو کشور ایران و اتریش سودمند است. روابط ایران و اتریش سابقه ای طولانی دارد و ما بیش از هر چیز به قابلیت اعتماد بالای تجار ایرانی ارج می نهیم. نشست امروز بطور حتم روابط نزدیک ما را نزدیکتر می کند. اوبربانک همواره روابط خوب خود را با شریکان ایرانی حتی در دوره تحریم ها حفظ کرده است.
    گازلسبرگر گفت: از زمان برداشته شدن تحریم ها در ژانویه 2016 بیش از یک هزار شرکت برای کار کردن با ایران ابراز علاقمندی کرده اند . ما به عنوان اولین بانک اتریشی و اولین بانک اروپایی یک قرارداد تامین مالی با ایران امضا می کنیم که به 'کنترل بانک' اتریش اجازه می دهد که خطوط اعتباری را برای پروژه های مهم زیرساختی تامین اعتبار کند و از این فرصت خوبی برای صادرکنندگان اتریشی است.
    وی افزود: این قرارداد به صادرکنندگان مهم اتریش اجازه می دهد که پروژه های در بخشهای استراتژیک ایران را آغاز کنند. ایران به عنوان شریک برای ما مهمتر از همیشه است و ما خوشحالیم که این قرارداد را امضا می کنیم که کاتالیزوری برای رشد اقتصاد ایران و همچنین برای تجارت خارجی اتریش خواهد بود و امیدوارم که دوستی ما تعمیق شود و پایدار باشد.
    ** سه بار به ایران سفر کرده و قله دماوند را فتح کرده ام
    مدیر عامل اوبربانک با اشاره به اینکه تا کنون سه بار به ایران سفر کرده است گفت: سه سال پیش برای تعطیلات به ایران رفتم و فقط از شیراز و اصفهان و سایر اماکن دیدنی بازدید نکردم بلکه من یک کوهنورد هستم و از کوه دماوند بالا رفتم. البته اولین مردی که قله دماوند را فتح کرد هم یک اتریشی بود که 175 سال پیش این کار را کرد .
    به گزارش ایرنا ، اولین قرارداد تامین اعتبار بانکی پسابرجام ایران به ارزش یک میلیارد یورو روز پنجشنبه در شهر لینز اتریش بین اوبربانک اتریش با 14 بانک ایرانی به امضا رسید. این قرارداد در حضور محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد ، احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی ایران و عبادلله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، به امضای فرانتس گاسلبرگر مدیر اوبربانک و نمایندگان 14 بانک ایرانی شامل مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک های ایرانی رسید. از محل این قرارداد امکان تامین مالی پروژه های زیربنایی و تولیدی در ایران فراهم می شود.
    در جریان سفر معاون ارزی بانک مرکزی و هیات بانکی ایران به اتریش، قرارداد تامین اعتبار بانکی معادل یک میلیارد یورو بین بانک های کارآفرین، سامان، پاسارگاد، رفاه کارگران، ملت، تجارت، ملی ایران، صنعت و معدن، اقتصاد نوین، سپه، توسعه صادرات، خاورمیانه، کشاورزی و پارسیان با 'اوبر بانک' اتریش امضا شد. از محل این قرارداد ، منابع بانک اتریشی به تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور اخذ کرده اند، تخصیص خواهد یافت.
    این قرارداد، اولین قرارداد تامین مالی بانک های ایرانی با بانک های اروپایی پس از برجام است که بعد از قراردادهای امضا شده بین بانک های ایران با کشور کره جنوبی به مبلغ 8 میلیارد یورو و کشور چین مجموعا به مبلغ 35 میلیارد دلار، به امضا می رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو