عصر بازار

در جریان مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن عنوان شد

تلاش برای اتصال ۲ میلیون خانه خالی به افراد فاقد مسکن

عصر اعتبار- در روزهای اخیر مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی راه اندازی شد که هدف آن رشد فناوریهای نوین در حوزه مسکن و ساختمان است و در گام اول اتصال ۲ میلیون خانه خالی با افراد فاقد مسکن را در دستور کار قرار داده است.

تلاش برای اتصال ۲ میلیون خانه خالی به افراد فاقد مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وزارت راه و شهرسازی استفاده از ابزارها و فناوریهای نوین را در دستور کار خود قرار داده است. بعد از آنکه این وزارتخانه سود تسهیلات مسکن یکم بانک مسکن را به 9.5 درصد کاهش داد، در روزهای اخیر مرکز توسعه فناوریهای نوین بانک مسکن را راه اندازی کرد که به گفته مدیرعامل آن قرار است به عنوان بازوی اجرایی بانک و دولت عمل کرده و مشکلات مطرح شده را از این طریق راحت‌تر برطرف کند.

    همچنین عباس آخوندی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ در مراسم افتتاح اظهار کرد: کاری که مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن انجام می‌دهد این است که برای مسایل ملی که ما داریم چه در حوزه مسکن و شهرسازی مانند بازآفرینی شهری، بافت‌های فرسوده و بافت‌های حاشیه‌ای و همچنین در حوزه فناوری‌های نوینی که در تمامی حوزه‌های حمل و نقلی اعم از جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی، حمل و نقل ترکیبی، حمل و نقل ملی و حمل و نقل بین‌المللی مسائل را مطرح و تبدیل به ایده می‌کند و ایده‌ها را نیز به صورت محصول و راه حل ارایه می‌کند.

    محمدهاشم بت شکن ـ مدیرعامل بانک مسکن ـ نیز اقدامات بانک‌مسکن در اجرایی‌کردن این ایده را اینگونه توضیح داد: ما در فاز اول خدمات خود را از حوزه‌های مسکن و ساختمان شروع و در فاز بعد به حوزه‌های حمل و نقل و سایر بخش‌های ذیربط وزارت راه و شهرسازی توسعه خواهیم داد. تمایز رقابتی این مرکز، اطمینان از وجود بازار مصرف برای ایده‌های تجاری‌سازی شده از یک طرف و جذب سرمایه از طرف دیگر است. به طوریکه خریدار ایده‌های حوزه ساختمان، شرکت سرمایه گذاری مسکن خواهد بود. خریدار طرح‌های تجاری شده حوزه فناوری اطلاعات، بانک مسکن خواهد بود. موسس و متعهد برنامه‌های پذیره‌نویسی صندوق‌های جسورانه شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است و در نهایت خریدار سهام شرکتهای نوپا، گروه مالی بانک مسکن است.

    بت‌شکن ادامه داد: بانک مسکن نیز با پشتیبانی از حلقه های سه گانه خود اکوسیستم کارآفرینی به مشتریان ارزشمند اعتباری وفادار دست می‌یابد که خود خلق نموده است. امیدوارم این مرکز بتواند با بهره‌گیری از رهنمودهای توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های مالی و قانونی معاونت علمی ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی دستگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و ظرفیت‌های گسترده بازار سرمایه جهت تجهیز منابع مردمی بتواند سهمی کوچک بر فائق آمدن دولت برابر چالش بیکاری جوانان با اشتغال آنها و جوانان تحصیلکرده داشته باشد. 

    احسان پشت‌مشهدی - رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی - نیز در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن در تشریح اهداف و وظایف این مرکز گفت: کار اصلی این مراکز توسعه، پرورش مسائل و مشکلات موجود تا سرحد ایده و از آنجا تبدیل به محصول است که در نهایت به بازار عرضه شده و به مشتریان اصلی حوزه‌های مرتبط ارائه می‌شود.

    پشت‌مشهدی در این‌باره اضافه کرد: با توجه به اینکه برای تولید هر محصول به خدمات تخصصی و عمومی نیاز است این مراکز در جهت تأمین خدمات عمومی به گونه‌ای تخصصی عمل کرده و آن را برای صاحبان ایده فراهم می‌کنند.

    وی در ادامه ارائه خدمات عمومی به صاحبات ایده را یکی از وظایف اصلی مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن اعلام کرد و افزود: مرکز توسعه بانک مسکن این خدمات را به صاحبان ایده ارائه می‌دهد تا آن‌ها ایده خود را تا سرحد محصول برسانند و در نهایت ضمن تقسیم توافقی سود به دست آمده، صاحب شرکتی متخصص درامور مربوط به مسائل مطالعه شده شوند.

    رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم پشتیبانی بانک‌ها از عملکرد مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن در بیان ضرورت‌های ایجاد این مرکز نیز خاطرنشان کرد: در حقیقت این مرکز می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی بانک و دولت عمل کرده و مشکلات مرطرح شده را از این طریق راحت‌تر برطرف کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو