عصر بازار

تعیین تکلیف رقم سود سهام عدالت و دهک‌های در اولویت تا دوشنبه

عصر اعتبار- مشاور سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه آخرین مهلت تسویه حساب اقساط سهام عدالت شب گذشته به پایان رسید و این فرصت ابدا تمدید نمی‌شود، گفت: روز دوشنبه هفته جاری میزان جمعیتی که شامل دریافت سود سهام می شوند و همچنین رقم سود مشخص می شود.

تعیین تکلیف رقم سود سهام عدالت و دهک‌های در اولویت تا دوشنبه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، جعفر سبحانی با بیان اینکه در اواسط هفته جاری جزییات پرداخت سود سهام عدالت مشخص می شود، گفت: تا روز دوشنبه – سوم مهرماه – مشخص می شود که سود سهام عدالت به چه جمعیتی و به کدام یک از گروه های مشمولین پرداخت خواهد شد. البته تاکید می کنم این به آن معنا نیست که پرداخت سود از روز دوشنبه شروع می شود.

    وی ادامه داد: در اواسط هفته جاری تصمیم گرفته می شود این سود به حساب  چه کسانی و به کدام یک از دهک ها واریز شود و اولویت ها را انتخاب می کنیم و مطابق برنامه اعلام شده پرداخت سود سهام عدالت در پایان هفته جاری انجام می شود.

    مشاور سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در حال حاضر   33 میلیون نفر شماره شبای خود را  وارد سامانه کرده اند تاکید کرد:  نمی توان گفت چند درصد از 49 میلیون نفری که مشمول دریافت سهام عدالت می شود، سود سهام را در هفته جاری دریافت می کنند چرا که هم باید ارقام سودی که از شرکت ها اخذ شده محاسبه شود، هم اینکه در حال حاضر نمی‌دانیم از اولویت هایی که به شورای اصل 44 پیشنهاد داده‌ایم، کدام یک مصوب می شوند. قاعدتا از جمعیتی که شماره شبا وارد کرده اند، بخشی از آنها در اولویت اول خواهند بود. 

    وی با اشاره به تعیین دهک هایی که در اولویت پرداخت سود سهام عدالت هستند، اظهار داشت: پیشنهادهایی را برای تعیین دهک‌های صاحب اولویت به شورای اصل 44 ارائه کرده‌ایم و در این هفته شورای اصل 44 درباره تعیین اولویت ها تصمیم  می گیرد.  

    سبحانی درباره برآورد میزان ارقامی که به عنوان سود سهام عدالت واریز خواهد شد، گفت: میزان سودی که پرداخت می شود به میزان جمعیتی که در اولویت پرداخت قرار می گیرند، بستگی دارد. باید بدانیم سودی که از شرکت‌ها دریافت می کنیم به چه تعدادی تعلق خواهد گرفت.

    وی با اشاره به کسانی که تا پایان شب گذشته اقدام به تسویه اقساط سهام عدالت  نکرده اند، اظهار داشت: قانون گذار یک فرصت 6 ماه در اختیار مشمولین سهام عدالت قرار داده بود که نسبت به تسویه اقساط  تا سقف یک میلیون تومان اقدام کند.  سهام به سقف یک میلیون تومان تخصیص پیدا نکرد در طی 10 سال 532 هزار تومان از محل سودها تامین شد. قانون گذار در سال 85 هم پیش بینی این موضوع را داشت و تبصره ای را به تصویب رساند که اگر این سقف یک میلیون تومان در طی 10 سال تامین نشد، باقیمانده را مشمول سهام عدالت،  خودش می تواند تحت عنوان آورده خود با تمایل و از روی اختیار بپردازد.

    سبحانی تاکید کرد: شب گذشته مهلت تسویه اقساط به پایان رسید و ابدا این مهلت تمدید نمی شود.

    مشاور سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه وراث برای دریافت سود سهام عدالت مشکلی نخواهند داشت، گفت: وراث این امکان را داشتند که به نمایندگای از متوفیان وارد سامانه شوند و صورت حساب را مشاهده کنند و باقیمانده اقساط را بپردازند. البته وراث این امکان را تا پایان شب گذشته داشتند و از امروز صبح این بخش از سامانه مسدود می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو