عصر بازار

در پایان معاملات دیشب بازارهای جهانی؛

سخنان ترزا می، باعث کاهش ارزش پوند شد

عصر اعتبار- پس از سخنرانی ترزا می در فلورانس درباره برگزیت، که اعلام کرد بدون توافق بودن بهتر از یک توافق بد است، پوند تقریبا نیم درصد سقوط کرد.

سخنان ترزا می، باعث کاهش ارزش پوند شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایندیپندنت، پس از سخنرانی بسیار مورد انتظار ترزا می در فلورانس راجع به برگزیت، که اعلام کرد بدون توافق بودن بهتر از یک توافق بد است، در پایان معاملات دیشب بازارهای جهانی پوند تقریبا نیم درصد سقوط کرد.

    پس از این که نخست‌وزیر انگلستان پیشنهاد خود برای یک دوره پیاده‌سازی، پس از مارچ 2019 را مطرح کرد اما گفت آمادگی این را دارد که انگلستان را بدون رسیدن به یک توافق هم از اتحادیه اروپا خارج کند، پوند سقوط کرد و به نرخ برابری 1.3486 دلار رسید چرا که اغلب نتیجه چنین کاری را فاجعه اقتصادی برای انگلستان می‌دانند.

    پوند نهایتا در قیمت 1.3525 بسته شد که همچنان افتی 0.4 درصدی را نشان می‌دهد.

    در مقابل یورو هم پوند 0.54 درصد سقوط کرد و به نرخ 1.1310 یورو رسید.

    هامیش مورس، تحلیل‌گر پول در اواف‌اکس می‌گوید: درحالی که تاجران به دنبال سرنخ‌هایی از شیوه دسترسی آینده انگلستان به بازار واحد نگلستان بودند و از این که در سخنرانی نخست‌وزیر چیزی به دست نیاوردند ناامید شدند، برای فروش پوند هجوم آوردند.

    او ادامه داد: بازارها نیازمند التزامی قوی به برگزیت نرم و دسترسی آینده به بازار واحد اروپا هستند اما به نظر نمی‌رسد که ترسا می تلاشی برای این کار بکند – حداقل فعلا این طور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی