عصر بازار

مدیران دانسکه بانک وای کی اف :

قرارداد امضا شده فرصت بزرگی برای ایران و منطقه نوردیک است

عصر اعتبار- در پی امضای قراردادهای خط اعتباری و همکاری مالی دانسکه بانک و موسسه اعتبار صادراتی ای.کی.اف دانمارک با ایران ، مقامات این دو موسسه بانکی دانمارک بر بهبود شرایط کار با ایران در دوره پسابرجام تاکید کردند.

قرارداد امضا شده فرصت بزرگی برای ایران و منطقه نوردیک است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، عصر روز پنجشنبه گذشته در محل اقامتگاه سفیر ایران در وین دو سند همکاری بانکی بین ایران و دانمارک امضا شد ؛ یکی موافقنامه خط اعتباری 500 میلیون یورویی با دانسکه بانک دانمارک بود که به گفته محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی، مذاکرات آن چهارشنبه شب تا پاسی از شب ادامه داشت.
    این قرارداد خط اعتباری 500میلیون یورویی بین 10بانک ایرانی شامل بانک های کشاورزی، ملت، پاسارگاد، سپه، پارسیان، سامان، تجارت، ملی ایران، صنعت و معدن و اقتصاد نوین با دانسکه بانک به امضا رسید.'دانسکه بانک' در 16 کشور دنیا حضور دارد و علاوه بر خدمات بانکی برای مشتریان شخصی، تجاری و نهادی، خدماتی در حوزه بیمه و مسکن نیز ارائه می کند.
    به موجب این قرارداد، منابع بانک دانمارکی برای تامین مالی طرح های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور اخذ کرده اند، تخصیص خواهد یافت.خزاعی در این ارتباط از همکاری های سفارت خانه های ایران در اتریش و دانمارک تشکر و قدردانی کرد.
    ** مدیر 'دانسکه بانک' : قرارداد امضا شده فرصت بزرگی برای ایران و منطقه نوردیک است
    'کارستن استرویبرگ' مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای دانسکه بانک دانمارک در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: قراردادی که با ایران امضا کردیم ، گام مهمی است که زمانی طولانی با بانک مرکزی و وزارت دارایی ایران روی آن کار کرده ایم و به تجارت با ایران بخصوص بین منطقه نوردیک - کشورهای دانمارک ، سوئد ، نروژ و فنلاند - با ایران کمک خواهد کرد .
    وی افزود: این قرارداد امکان فاینانس پروژه های بزرگتر وهمچنین پروژه هایی که زمان طولانی تری طول می کشند را فراهم می سازد و از این رو گمان می کنم که فرصت بزرگی برای ایران و همچنین منطقه نوردیک است.
    سند دومی نیز که پس از مذاکرات چند ماه گذشته به امضا رسید، یک یادداشت همکاری مشترک با موسسه 'ای ک اف' (EKF) یا اگزیم بانک دانمارک است که پوشش های اعتباری می دهد و بر این اساس ، ای .کی .اف می تواند برای پروژه های در حوزه های متعدد و بخصوص پروژه های زیربنایی منابع مالی را تهیه کند.
    ** مدیر 'ای کی اف' دانمارک: برای جذب بانکها و شرکتها برای کار در ایران تلاش می کنیم
    'یورن سورنسن' مدیربخش همکاری های خارجی موسسه اعتبار صادراتی EKF دانمارک نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: امضای این یادداشت همکاری به معنای روشن شدن ضمانت وزارت دارایی ایران برای تعامل های شرکت های دانمارکی با ایران است . این همچنین به معنای این است که EKF تلاش خواهد کرد که بانکها و شرکتهای دانمارکی بیشتری را برای کار در ایران جذب کند.
    سورنسن گفت: شرایط کار با ایران در حال بهبود است ؛ ما الان در کوه تونل باز کرده ایم ، کار بعدی ما این است که قطاری روی ریل قرار دهیم تا از این تونل عبور کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی