عصر بازار

نجات ۶۵ بنگاه اقتصادی بحرانی با تسهیلات بانک ملی ایران

عصر اعتبار- بانک ملی ایران طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید با پرداخت تسهیلات بانکی تنها در پنج استان کشور، ۶۵ بنگاه اقتصادی را از مرحله بحران به مرحله تولید فعال رساند.

نجات ۶۵ بنگاه اقتصادی بحرانی با تسهیلات بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، تنها پنج استان زنجان، ایلام، چهار محال و بختیاری، فارس و همدان در این مدت دو هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات برای احیای بنگاه های بحران زده دریافت کرده اند.

    در استان فارس، 13 بنگاه اقتصادی که وضعیت مطلوبی از نظر تولید نداشته و با مشکلات اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می کرده اند، توانسته اند طی مدت چهار سال فعالیت دولت یازدهم، حدود یک هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کنند.

    این تسهیلات به منظور استفاده برای افزایش تولید، خرید ماشین آلات، سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، تامین مواد اولیه و ایجاد خط تولید جدید پرداخت شده است.

    حوزه فعالیت این واحدها در زمینه فرآوری دانه های روغنی، تولید آرد، تولید پروفیل، تولید سرم، تولید ورق آلومینیوم، تولید آب معدنی، تولید لبنیات، تولید قطعات خودرو، نفت گاز، کاشی و سرامیک و تولید آب میوه بوده است.

    در استان چهار محال و بختیاری نیز شش بنگاه اقتصادی بزرگ که در شرایط بحرانی قرار داشتند، توانسته اند با دریافت 61 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی ایران، تولید خود را به وضعیت مطلوب برسانند.

    این بنگاه در شهرک های صنعتی شهرکرد، سامان، هفشجان و گندمان قرار دارند.

    در استان زنجان نیز چهار بنگاه اقتصادی بزرگ در شهرستان های خرمدره، ابهر و زنجان توانستند از این تسهیلات استفاده کنند. این تسهیلات به مبلغ 45 میلیارد ریال پرداخت شده است.

    در استان ایلام اما شرایط به مراتب سخت تر بود، به طوری که از چهار بنگاه اقتصادی بزرگ تسهیلات گیرنده، سه بنگاه در حالت تعطیل به سر می بردند و واحد دیگر نیز نیمه فعال بود.

    با این حال بانک ملی ایران با پرداخت 36 میلیارد ریال تسهیلات، هر چهار بنگاه را به حالت فعال درآورد. این واحدها در شهرستان های دهلران، ایلام و مهران در حوزه تولید رب گوجه فرنگی، تولید آجر سفال، تولید فرآورده های گوشتی و تولید قند مشغول به فعالیتند.

    پرداخت 897 میلیارد ریال تسهیلات بانک ملی ایران در استان همدان نیز توانست 38 بنگاه اقتصادی را احیا کند. این واحدها در شهرستان های نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ، لالجین، همدان، بهار، اسدآباد و ملایر فعالیت می کنند.

    تولید مالت، آهک هیدراته، کارتون، ورق ABS، ماشین افزار CNC ، فویل، تراورس، آرد، تیر سیمانی، عایق رطوبتی، نوشت افزار، قطعات متالوژی و قالب مظروف شیشه و نیز کشتارگاه صنعتی مرغ، هتل، پمپ بنزین و روغن کشی، حوزه فعالیت این بنگاه ها بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو