عصر بازار

امروز جلسه تعیین تکلیف سود سهام عدالت در دفتر معاون اول برگزار می شود

عصر اعتبار- عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه امروز جلسه تعیین تکلیف سود سهام عدالت در دفتر معاون اول رییس جمهور برگزار می شود، گفت: هنوز حسابرسی از ۶۱ شرکت دولتی برای تعیین میزان سوددهی به پایان نرسیده و احتمالا اولین واریزی علی الحساب خواهد بود.

امروز جلسه تعیین تکلیف سود سهام عدالت در دفتر معاون اول برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایلنا، کمال شهریاری اظهار داشت: امروز در دفتر معاون اول رییس جمهوری جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی برگزار می‌شود که در این جلسه درباره تعیین دهک‌های در اولویت پرداخت سود سهام عدالت تصمیم‌گیری خواهد شد.

    وی ادامه داد: در ابتدای شروع طرح توزیع اوراق سهام عدالت قرار بر این بود که 6 دهک، مشمول این برنامه شوند اما در زمان توزیع این اوراق دهک‌هایی به این طرح اضافه شد که معتقدم برخی از این دهک‌ها را نباید به طرح اضافه می کردند.

    عضو شورای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی با بیان اینکه باید در دهک‌های مشمول سهام عدالت تجدید نظر شود، افزود: به نظر می‌رسد امروز 2 یا 3 دهک اول کم درآمد را در اولویت پرداخت سود سهام عدالت قرار دهند و جمعیت هر دهک تقریبا 8 میلیون نفر است.

    شهریاری درباره میزان سود سهام عدالت تاکید کرد: هنوز حسابرسی تمام 61 شرکت دولتی که سهام آنها به مردم فروخته شده، انجام نشده است. حسابرسی ها ادامه دارد تا میزان سود سبد سهام عدالت نهایی شود. اما احتمالا اولین واریزی سود سهام عدالت علی‌الحساب خواهد بود تا زمانی که محاسبه سود به پایان برسد و رقم سود نهایی مشخص شود.

    وی گفت: روند حسابرسی از شرکت‌ها از سوی سازمان حسابرسی در جریان است و به زودی رقم نهایی سود بر اساس میزان سوددهی شرکت‌ها و تعیین تعداد مشمولان در اولویت دریافت سود سهام عدالت، به شماره شبای مردم واریز می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی