عصر بازار

در جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴؛

مهلت پرداخت نقدی مابه‌التفاوت تخصیص یافته به مشمولان سهام عدالت تمدید شد

عصر اعتبار- جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

مهلت پرداخت نقدی مابه‌التفاوت تخصیص یافته به مشمولان سهام عدالت تمدید شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه سهام عدالت را طرحی پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس طرح سهام عدالت، تعدادی از بهترین و سودآورترین شرکت ها و کارخانه های کشور به این طرح اختصاص داده شده اند و عملاً مشمولین سهام عدالت به نسبت مبلغ واریزی و به نسبت سهامی که دارند از سود این طرح برخوردار خواهند شد.

    معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی موانع و مسائل پیش روی ساماندهی طرح سهام عدالت، از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست طی جلساتی با دستگاه های مرتبط، حداکثر ظرف یک ماه آینده نظرات و دیدگاه های دستگاه های ذیربط را دریافت و راهکارهایی برای حل این موانع تدوین و به جلسه آینده شورای عالی ارائه کنند.

    جهانگیری با اشاره به پایان یافتن زمان واریز مبالغ مابه التفاوت ارزش سهام اختصاص یافته به مشمولین سهام عدالت و اینکه بخش اندکی از مشمولین سهام عدالت موفق به پرداخت مبلغ مابه التفاوت شده اند، گفت: لازم است مهلت تعیین شده تمدید و به مردم اطلاع رسانی شود تا سایر مشمولین سهام عدالت بتوانند در صورت تمایل الباقی مبلغ سهام تخصیص یافته خود را پرداخت کنند.

    معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به مردم است و قطعا به این تعهد خود عمل خواهد کرد.

    جهانگیری همچنین گزارش رئیس سازمان خصوصی سازی از عملکرد واگذاری ها از سال 1380 تا کنون را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در واگذاری های انجام شده، اگر بنگاه های واگذار شده، بر اساس شاخص هایی نظیر اشتغالزایی، سرمایه گذاری و بهره وری عملکرد موفقی داشته باشند، بدین معناست که خصوصی سازی موفق بوده اما اگر شاخص ها بیانگر عملکرد نامناسب باشد لازم است آسیب شناسی صورت گرفته و روند کار اصلاح شود اما در هر صورت هیچ تردیدی در اصل واگذاری ها وجود ندارد.

    در این جلسه که وزرای امور اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس کل دیوان محاسبات کشور و رئیس سازمان بازرسی کشور نیز حضور داشتند، گزارشی از نحوه واگذاری ها از سال 1380 تا 1396 ارائه و آخرین وضعیت بنگاه های واگذار شده مورد بررسی قرار گرفت.

    در ادامه این نشست گزارشی نیز از طرح ساماندهی سهام عدالت ارائه شد و رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که از 49 میلیون نفر مشمولین طرح سهام عدالت، پس از فراخوان، حدود 38 میلیون نفر به سامانه مراجعه و صورتحساب خود را دریافت کردند اما از این تعداد بخش اندکی موفق به واریز نقدی باقی مانده سهام خود شدند.

    در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد مهلت پرداخت نقدی الباقی سهام تخصیص یافته مشمولین طرح سهام عدالت به مدت یک ماه دیگر تمدید شود و در این مدت وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلساتی با حضور دستگاه های ذیربط مسائل حقوقی و موانع قانونی پیش روی ساماندهی طرح سهام عدالت را بررسی و راهکارهای لازم را تدوین و به جلسه آینده شورای عالی برای تصمیم گیری ارائه نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو