عصر بازار

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

قیمت یورو بازهم کاهش یافت

عصر اعتبار- یورو پس از بد ترین روز سال ۲۰۱۷ خود، به پایین‌ترین میزان یک ماهه رسید.

قیمت یورو بازهم کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز،  یورو پس از بدترین روز سال 2017 خود، به پایین‌ترین میزان یک ماهه خود رسید.

    روز سه‌شنبه درحالیکه سرمایه‌گذاران نگران این هستند که چند ماه‌ مذاکرات ائتلاف در آلمان ممکن است بر اقتصاد فشار وارد کرده و همچنین باعث سخت‌تر شدن یکپارچگی بیشتر منطقه یورو شود، یورو پس از این که بدترین روز امسال خود را گذراند، به پایین‌ترین میزان یک ماهه خود رسید.

    صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل که روز یکشنبه برنده چهارمین دوره خدمت خود شد حالا برای تشکیل دادن دولت با سایر احزاب کار یسیار سختی را پیش رو دارد و در روز دوشنبه در مورد درخواست فرانسه برای اتحاد بودجه‌ای یادداشتی احتیاط‌آمیز منتشر کرد.

    رییس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون که به دنبال تغییرات اساسی در منطقه پول واحد اتحادیه اروپا است و ایده‌های او شامل تشکیل بودجه و تعیین وزیر مالی برای منطقه یورو می‌باشد، روز سه‌شنبه برنامه‌های خود را در سخنرانی‌ای در پاریس اعلام خواهد کرد.

    اما نتیجه انتخابات آلمان مرکل را مجبور کرده است تا ائتلافی جدید را در نظر بگیرد که متشکل از دموکرات‌های ازاد لیبرال است؛ حزبی که منتقد ایده‌های ماکرون درباره اروپا است. بنابراین سرمایه‌گذاران نگران‌اند که اصلاحاتی که مایل به آن بودند نتواند در نهایت به پایان خوشی منجر شود.

    در تبادلات صبح امروز لندن، یورو پس از این که در روز دوشنبه با سقوطی 0.9 درصدی مواجه شد که آن را به سخت‌ترین سقوط یک‌روزه یورو از ماه دسامبر گذشته تا کنون تبدیل کرد، باز هم افت کرد و به نرخ 1.1811 دلار رسید که ضعیف‌ترین میزان آن از 25 آگوست تا کنون است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی