عصر بازار

میدری خبر داد؛

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی

عصر اعتبار- معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای تعهدات بیمه ای از طریق فروش اوراق مشارکت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، احمد میدری درباره بیمه قالیبافان گفت: براساس تفاهمی که با سازمان ملی فرش و همچنین سازمان گردشگری انجام داده ایم  مشکلی برای بیمه افراد شاغل در این کار نداریم.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فرش شناسنامه دارد، گفت: اما در صنایع دستی مشکلاتی وجود دارد، چراکه تمامی شاغلین در این حرفه دارای شناسنامه نیستند به همین دلیل با کمک انجمن صنایع دستی کار بیمه آنها را انجام خواهیم داد.

    معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه خدمات حمایتی راه اندازی شده و تمامی خدماتی که دستگاه های مختلف ارائه می دهند در آن ثبت می شود و بر همین اساس قالیبافان نیز می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و تا دو ماه آینده طرح بیمه قالیبافان را نهایی خواهیم کرد.

    به گفته وی ثبت نام در این سامانه تا پایان سال 96 ادامه خواهد داشت اما قالیبافان در پاییز امسال در سامانه ثبت نام و پس از آن بلافاصله بااختصاص منابع لازم بیمه آنها آغاز می شود.

    میدری با اشاره به اینکه بیمه قالیبافان بار مالی سنگینی را بر دوش تامین اجتماعی می گذارد اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی مطالبات زیادی از دولت دارد که در قالب سه درصد سهم بیمه دولت باید پرداخت شود به همین منظور برای اجرای تعهداتی مانند خدمات بیمه ای برای جانبازان، معافیت کارگاه های کوچک و خدمات دیگر بیمه ای سازمان با مشکل منابع روبرو است که باید توسط دولت تامین شود.

    وی گفت:  براساس مذاکرات به عمل آمده قرار شده از طریق فروش اوراق مشارکت 6 هزار میلیاردتومان برای اجرای تعهدات بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی