عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد

آخرین وضعیت بدهی سازمان بیمه سلامت

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با این سازمان بیمه‌گر طی چند روز آینده خبر داد.

آخرین وضعیت بدهی سازمان بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، طاهر موهبتی با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی امروز پیش روی سازمان‌های بیمه گر، تامین منابع مالی پایدار است است، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت که 95 درصد بودجه آن از طریق بودجه عمومی تامین می‌شود، با مشکلات جدی مواجه بوده و اثرات آن به طور مستقیم به ارائه دهندگان خدمت وارد می‌شود. بیمارستان‌های دولتی، موسسات خصوصی، مراکز تصویربرداری و داروخانه‌ها در معرض این آسیب‌ها هستند و گلایه‌های به حقی به مجموعه‌ بیمه‌ای کشور دارند.

    وی میزان مطالبات موسسات خصوصی، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی در سال 95 از این  سازمان را حدود چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حدود 42 هزار موسسه طرف قرارداد ارائه کننده خدمت با سازمان بیمه سلامت وجود دارد که خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته مقرر شده‌ در چند روز آینده مطالبات داروخانه‌ها در سال 95 در سراسر کشور تسویه شود. در بعضی استان‌ها پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به فروردین امسال نیز رسیده و بخشی از مطالبات در سال 95 بیمارستان‌های دولتی که انصافا در شرایط سختی قرار دارند، پرداخت شده است.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اخیرا جلسه‌ای با حضور وزرای بهداشت، اقتصاد، دارایی و رئیس خزانه داری کل کشور داشتیم تا اعتباراتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان بیمه سلامت تخصیص یافته است، محقق شود. ما موظفیم ارائه دهندگان خدمات سلامت از جمله موسسات خصوصی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را حمایت و منبع مالی را تامین کنیم.

    بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، موهبتی همچنین اضافه کرد: داروخانه‌های بخش خصوصی از تعدد و تکثر بیشتری برخوردار هستند و با توجه به اینکه بنگاه اقتصادی کوچکی به شمار می‌روند و حجم مطالبات آن‌ها نسبت به بیمارستان‌های دولتی کمتر است، پرداخت مطالبات‌شان راحت‌تر است. در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی چهار تا پنج ماه از  سال 95 را از ما مطالبه دارند و امیدواریم تخصیص اعتبار  به زودی تامین شده و این مطالبات هم پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو