عصر بازار

پول روسیه عنوان قدرتمندترین ارز جهان در برابر دلار را تصاحب کرد

عصر اعتبار- پول روسیه به دلیل افزایش سرمایه گذاری در این کشور بعنوان قدرتمندترین ارز جهان در برابر دلار آمریکا شناخته شد.

پول روسیه عنوان قدرتمندترین ارز جهان در برابر دلار را تصاحب کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایبِنا ، به دنبال تهدید ترکیه مبنی بر قطع کردن واردات نفت از کردستان عراق و افزایش قیمت طلای سیاه به بیشترین سطح خود در 26 ماه اخیر با رسیدن به تقریبا 60 دلار در هر بشکه، این موضوع منجر به تقویت روبل روسیه شد و آن را بعنوان قدرتمندترین ارز جهان در برابر دلار آمریکا در 12 ماه اخیر قرار داد.

    این در حالی است که روبل روسیه در 52 هفته اخیر هم با بیش از 10 درصد رشد ارزش در مقابل دلار روبرو شده و هر روبل در مقابل 57.4 دلار و 67.8 در برابر یورو مورد داد و ستد قرار گرفته است.

    در همین حال کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که دلیل اصلی افزایش روبل در مقابل دلار به خیل ورود سرمایه گذاری در روسیه بویژه در «بازار درآمد ثابت» بر می گردد که اوراق قرضه زیادی به روبل جذب شده و این موضوع در نهایت علیرغم قیمت پایین نفت باعث تقویت ارزش روبل شده است.

    همچنین بطور کل اقتصاد روسیه در حال وابستگی کمتر به نفت است؛ ضمن اینکه بخش های دیگر اقتصادی روسیه بخصوص بخش خدمات در مسیر رشد قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی