عصر بازار

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

سخنان رئیس فدرال رزرو قیمت دلار را بالا برد

عصر اعتبار- امروز بالا رفتن انتظارات از این که فدرال رزرو آمریکا امسال برای سومین بار نرخ بهره را افزایش دهد باعث بالا رفتن ارزش دلار شد.

سخنان رئیس فدرال رزرو قیمت دلار را بالا برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز،   در حالی‌که بازارها منتظر اعلام برنامه مالیاتی ترامپ هستند، سخنان یلن دلار را بالا برد.

    پس از این که رییس بانک مرکزی، جانت یلن در سخنان روز سه‌شنبه خود گفت این که بخواهیم افزایش نرخ بهره را تا رسیدن نرخ تورم به 2 درصد معلق نگاه داریم، بی‌احتیاطی است، دلار به بالاترین میزان یک ماهه خود در برابر سبدی از ارزهای مهم رسید و سود اوراق دو ساله خزانه‌داری هم که به نرخ بهره حساس است، به بالاترین میزان خود از سال 2008 تا کنون رسید.

    سود اوراق 10 ساله هم با افزایشی 5 صدم درصدی به 2.28 درصد رسید. تحلیل‌گران می‌گویند چشم‌انداز کاهش مالیات هم که می‌تواند باعث افزایش وام‌گیری فدرال رزرو شود، باعث تقویت سود این اوراق شده است.

    دنیل لنز، استراتژیست نرخ بهره در دی‌زد بانک گفت: اعلام جزییات بیشتر در مورد برنامه‌های مالیاتی ترامپ و این که آیا این برنامه بدون مشکل پیش خواهد رفت یا خیر، برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب است. این به معنای تقویت اقتصاد و فضایی است که در آن نرخ سود اوراق عموما بالاتر خواهد بود.

    درصورتی‌که این برنامه تصویب شود، این اولین پیروزی ترامپ در تصویب قانون، از زمان شروع ریاست جمهوری‌اش، خواهد بود.

    انتظار برای این برنامه که مدت هاست قرار است اعلام شود به بالا رفتن ارزش سهام آسیایی کمک کرد، در حالی‌که ضعیف بودن ارزش یورو باعث شد سهام اروپایی بالا برود. ضعیف بودن یورو موجب خوشحالی صادرکنندگان شد.

    ام‌اس‌سی‌آی، شاخص گسترده سهام آسیا-اقیانوسیه در خارج ژاپن، پس از سه روز افت متوالی، 0.1 درصد به ارزش خود افزود.

    هرچند سهام توکیو 0.3 درصد افت کرد.

    ین با 05 درصد کاهش به نرخ 112.73 دلار رسید و پوند استرلینگ هم با نیم درصد کاهش در برابر دلار احیا شده به نرخ 1.3385 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو