عصر بازار

بخشش‌های مالیاتی ترامپ به سود ثروتمندان و کارفرمایان است

عصر اعتبار- ترامپ گفته که عدد محبوب‌اش "۲۰" است و حاضر هم نیست بر سر آن با کسی بحث کند.

بخشش‌های مالیاتی ترامپ به سود ثروتمندان و کارفرمایان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایران جیب، از این‌رو می‌خواهد مالیات کارفرمایان را به 20 درصد کاهش دهد. دموکرات‌ها و اتحادیه‌های کارگری مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده‌اند.

    میزان پرداخت مالیات از سوی کارفرمایان در آمریکا تا کنون بالغ بر 35 درصد بود. اکنون ترامپ اعلام کرده است که مایل است، مالیات‌ آن‌ها را به 20 درصد کاهش دهد. این در حالی است که خود او در کارزارهای انتخاباتی حتی از کاهش مالیات‌های کارفرمایان به 15 درصد نیز سخن گفته بود.

    به باور مسئولان دولت ترامپ، کاهش مالیات‌های کارفرمایان می‌تواند باعث افزایش اشتغال در آمریکا شود.

    مخالفت بزرگترین اتحادیه‌ کارگری

    بر اساس خبری که از سوی خبرگزاری فرانسه از واشنگتن منتشر شده، بزرگترین اتحادیه کارگری آمریکا روز چهارشنبه 27 سپتامبر (5 مهر) مخالفت خود را با بخشش مالیاتی کلان صاحبان ثروت و کارفرمایان آمریکا اعلام کرده است.

    طرح اصلاحات ساختار مالیاتی کشور توسط دولت ترامپ تنظیم شده و قرار است پس از تکمیل، برای تصویب به کنگره عرضه شود. بر اساس ارزیابی‌ها، آماده شدن این طرح امری‌زمان‌بر است و احتمال نمی‌رود که تا اوایل سال آینده میلادی برای رای گیری به کنگره ارسال شود.دموکرات‌ها نیز اعلام کرده‌اند با طرح اصلاح ساختار مالیاتی کشور مخالفت خواهند کرد. یکی از علت‌های مخالفت دموکرات‌ها، ناروشن بودن منابع مالی تامین این اصلاحات از سوی دولت ترامپ اعلام شده است.

    اصلاح مالیات بر درآمد

    صرف‌نظر از کاهش قابل ملاحظه مالیات شرکت‌ها و کارفرمایان، دولت ترامپ بر آن است تا سیستم مالیات بر درآمد کشور را نیز اصلاح کند. سیستم مالیاتی کنونی آمریکا 7 نوع مالیات برای درآمدهای گوناگون پیش بینی کرده است که نازل‌ترین آن 10 درصد و سقف آن 39،6 درصد است.

    ترامپ اعلام کرده است که از این پس مالیات بر درآمد به سه نوع کاهش خواهد یافت. بر اساس طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ، سقف مالیات بر درآمد صاحبان درآمدهای کلان از 39،6 درصد به 35 درصد کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو