عصر بازار

کره جنوبی هم بیت کوین را ممنوع می کند

عصر اعتبار- بعداز اعمال ممنوعیت استفاده از بیت کوین در چین، این بار رگولاتور کره جنوبی تجارت تمامی ارزهای مجازی را در این کشور قدغن اعلام کرد.

کره جنوبی هم بیت کوین را ممنوع می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از راشاتودی، رگولاتور مالی کره جنوبی اعلام کرد، هر گونه افزایش سرمایه را در قالب تمامی ارزهای دیجیتالی ممنوع خواهد کرد؛ این در حالی است که اوایل ماه جاری میلادی چین تجارت و استفاده از تمامی ارزهای رمزنگار از جمله بیت کوین را ممنوع اعلام کرد.

    در همین حال کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی اعلام کرد، تمامی ارزهای رمز نگار در این کشور ممنوع خواهد شد و داد و ستد با ارزهای مجازی نیازمند کنترل و نظارت شدید دارد.

    همچنین این نهاد کره جنوبی اعلام کرد، مجازات های سنگینی برای موسسات مالی و دیگر نهادهایی که درگیر ارزهای رمزنگار شوند، در نظر گرفته خواهد شد.

    رگولاتور کره جنوبی اعلام کرد، دولت تجارت ارزهای مجازی را به عنوان بخشی از سیستم مالی خود قبول نمی کند و رصد بازار را با شدت و حدت بیشتری ادامه خواهد داد و اگر لازم باشد، مقررات اضافی وضع خواهد کرد.

    بر همین اساس، «سئول» به تازگی به دلیل نگرانی بر سر استفاده از ارزهای رمزنگار بعنوان ابزاری غیرمجاز برای افزایش سرمایه و کلاه برداری های مالی، مقررات و کنترل بر روی این نوع ارزها را تشدید کرده است.

    بر پایه این گزارش، پیش از این آمریکا، کانادا و سنگاپور هم نسبت به استفاده از ارزهای دیجیتالی هشدار داده بودند؛ ضمن اینکه چین هم از اوایل ماه جاری میلادی استفاده از این ارز رمزنگار را در این کشور ممنوع کرد.

    در حال حاضر هر واحد بیت کوین از رکورد 5 هزار دلار به 4 هزار و یکصد و 85 دلار و 57 سنت کاهش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی