عصر بازار

کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن به زلزله زدگان خراسان شمالی

عصر اعتبار- معاون مسکن روستایی گفت: به دلیل عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها برای بازسازی منازل، زلزله زدگان خراسان شمالی، همچنان در چادر زندگی می‌کنند.

کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن به زلزله زدگان خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عزیزاله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی استان‌ها بسیار کم است، اظهار کرد: در هر حادثه‌ای مانند زلزله یا سیل که در کشور رخ می‌دهد، بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات هستند که البته عدم همکاری آنها در پرداخت، بنیاد مسکن را مجبور به استفاده از اعتبارات داخلی خود کرده است.

    وی با اشاره به پیشنهاد جدید بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و شهری گفت: به طور میانگین سالانه بین 10 تا 15 هزار واحد احداثی و 30 هزار واحد تعمیراتی بر اثر حوادث در کشور دچار خسارت می‌شوند، بنابراین اگر بخشی از مطالبات به صورت علی الحساب در اختیار بنیاد مسکن یا سازمان مدیریت بحران قرار گیرد، در مواقع حادثه دچار مشکل نمی‌شویم.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: بر اثر زلزله در خراسان شمالی 2 هزار و 459 واحد مسکونی شهری تخریب شده و متأسفانه به دلیل عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها برای بازسازی، این خانوار‌ها همچنان در چادر زندگی می‌کنند.

    وی یاد آور شد: در این حادثه 5 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تخریب و 10 هزار واحد دچار خسارات تعمیراتی شده اند.

    معاون مسکن روستایی افزود: ساخت  واحدهای روستایی را به دلیل پرداخت تسهیلات آغاز کرده ایم، اما واحد‌های شهری به دلیل عدم همکاری بانک ها، همچنان باقی مانده است.

    مهدیان در خاتمه تاکید کرد: دولت و بانک‌ها باید هرچه سریعتر با توجه به نزدیک شدن فصل سرما در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی