عصر بازار

تعیین تکلیف آزادسازی سهام عدالت در سال آینده

عصر اعتبار- مشاور سازمان خصوصی سازی درباره آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت گفت: لایحه آزادسازی سهام عدالت به زودی تقدیم مجلس می شود و پیش بینی می کنیم این لایحه در سال آینده توسط نمایندگان مجلس تعیین تکلیف شود.

تعیین تکلیف آزادسازی سهام عدالت در سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، جعفر سبحانی درباره زمان آزادسازی سهام عدالت و آخرین تصمیمات در لایحه آزادسازی این سهام اظهار داشت : باید منتظر باشیم تا لایحه‌ای که ساز و کار آزادسازی سهام عدالت در آن پیشنهاد شده  به  مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

    وی تاکید کرد: حتی اگر لایحه سازماندهی سهام عدالت پیش از این هم  تصویب هم می شد باز هم در حال حاضر امکان آزاد سازی سهام عدالت وجود نداشت چرا که باید فرصت شش ماهه برای تسویه اقساط تا سقف یک میلیون تومان به پایان می رسید. بعد از آن هم باید در سال جاری در چند مرحله سود سال گذشته را پرداخت شود.

    مشاور سازمان خصوصی سازی ادامه داد: امیدواریم در نیمه دوم سال یا اوایل سال آینده موضوع آزادسازی سهام عدالت تعیین تکلیف شود. البته این موضوع در حیطه اختیارات سازمان خصوصی سازی نیست.

    سبحانی افزود: در لایحه تدوین شده، آزادسازی سهام عدالت را در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس پیش بینی کرده‌ایم و این لایحه در هیات دولت تصویب شده اما هنوز به قانون تبدیل نشده و مجلس در این باره تصمیم نگرفته است.

    وی با بیان اینکه برای ساماندهی سهام عدالت سه مرحله تعریف شد که نیمه دوم امسال، مرحله دوم این پروژه یعنی پرداخت سود به اجرا می رسد و آزادسازی  فاز سوم ساماندهی سهام عدالت است، گفت: مسئولیت سازمان خصوصی سازی تدوین لایحه آزادسازی سهام عدالت بود که این پیشنهاد به تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی رسیده و در دولت هم تصویب شد. پس از این مجلس درباره این لایحه تصمیم خواهد گرفت. پیش بینی می شود، لایحه آزادسازی سهام عدالت در سال 97 تعیین تکلیف شود.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی