عصر بازار

یک مقام مسئول؛

ظرفیت جذب ۲۵۰میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد ایران

عصر اعتبار- رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: براساس نظر مسئولان حدود ۲۵۰ میلیارد دلار طی چهار تا پنج سال می‌توانیم جذب سرمایه داشته باشیم.

ظرفیت جذب ۲۵۰میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا،ابوالفضل روغنی گلپایگانی با اشاره به قراردادهای خطوط اعتباری و فاینانس‌های جذب شده در چند ماه اخیر اظهار داشت: یکی از راه‌های موفقیت در اقتصاد ایران جذب سرمایه‌گذاری خارجی است و براساس نظر مسئولان حدود 250 میلیارد دلار طی چهار تا پنج سال می‌توانیم جذب سرمایه داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه به هر میزان که بتوان سرمایه را چه از طریق فاینانس و چه از طریق سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم وارد کشور کرد، قطعا کشور سود خواهد برد، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در این زمینه بهره‌گیری از هوشمندی و دقت نظر کارشناسی لازم در تخصیص این منابع است.

    روغنی گلپایگانی ادامه داد: جذب فاینانس علاوه بر اینکه امکان اجرای پروژه‌ها و ارتقای سطح روابط بانکی را در پی دارد، در مسائل سیاسی نیز می‌تواند اثرگذار باشد چراکه زمانی که سرمایه‌ خارجی از کشوری وارد کشور دیگر شود، روابط سیاسی دو کشور نیز توسعه پیدا می‌کند.

    رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: انعقاد قراردادهای خطوط اعتباری و جذب فاینانس اقدامی کاملا مورد تایید و از نمره‌های بسیار بالای قبولی دولت است که امیدواریم روز به روز افزایش یابد.

    وی همچنین در مورد بخشنامه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی گفت: در حوزه سود بانکی کشور ما یکی از بالاترین بهره‌های بانکی دنیا را دارد و این اقدام گامی مثبت در راستای اصلاح این معضل بود، چراکه کاهش نرخ سود باعث می‌شود پول در حوزه‌های دیگر وارد سرمایه‌گذاری شود و رونق اقتصاد را در پی خواهد داشت.

    روغنی گلپایگانی در پایان گفت: امیدوارم با این اقدامات پول ملی قدرت پیدا کند و سرمایه‌های خارجی بتوانند کمک خوبی به کشور کنند که این اتفاق در شرف انجام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی