عصر بازار

سامانه سهام عدالت بازگشایی شد؛

۱۹ روز دیگر تا افزایش صورت حساب‌ سهام عدالت

عصر اعتبار- از روز گذشته سامانه سهام عدالت بازگشایی شد و مشمولین این سهام می‌توانند تا پایان مهرماه صورت حساب خود را افزایش دهند، همچنین آن ها مهلت دارند تا شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه ثبت کنند.

۱۹ روز دیگر تا افزایش صورت حساب‌ سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در ابتدای مهرماه سال جاری سامانه سهام عدالت برای به‌روزرسانی بسته شد و اعلام شد که فرصت افزایش صورت حساب سهام عدالت به اتمام رسیده است. در آن زمان سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که تعطیلی سامانه برای به‌روزرسانی 10 روز به طول می‌انجامد. 10 مهر ماه پس از گذشت این مدت سامانه سهام عدالت بازگشایی شده و مشمولان سهام عدالت می‌توانند حساب خود را در این سامانه چک کنند.

    نکته مهم اینکه چندی پیش در جلسه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل 44 تصمیم گرفته شد که مهلت افزایش صورت حساب سهام عدالت تا سقف یک میلیون تومان تا یک ماه دیگر تمدید شود. در این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، بیان شد که بخش اندکی از مشمولان سهام عدالت موفق به پرداخت مابه‌التفاوت صورت حساب خود شده‌اند و اسحاق جهانگیری تاکید کرد که لازم است مهلت تعیین شده تمدید و به مردم اطلاع‌رسانی شود تا سایر مشمولین سهام عدالت بخواهند در صورت تمایل الباقی مبلغ سهام تخصیص یافته خود را پرداخت کنند.

    در نتیجه از روز گذشته مشمولان سهام عدالتی که صورت حساب خود را افزایش نداده بودند تا پایان مهر ماه مهلت دارند تا سقف یک میلیون تومان صورت حساب سهام عدالت خود را افزایش دهند. در ماه‌های گذشته سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرده بود که در پایان شهریور ماه سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به 1395 را تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌کند، اما ظاهرا این موضوع مقداری به تاخیر افتاده و در هفته‌های آینده باید منتظر این باشیم تا سود سهام عدالت برای دو دهک کم درآمد جامعه به حساب آنها واریز شود.

    گفتنی است مشمولان سهام عدالت همچنان فرصت دارند شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کنند تا در موعد مقرر سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی