عصر بازار

معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون اعلام کرد؛

ایجاد بازارهای جدید با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی

عصر اعتبار- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در طرح توسعه مشاغل خانگی نهادی تسهیل‌گر است، گفت:‌ در این طرح با پرهیز از استفاده ابزاری از تسهیلات، ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی را شکوفا کرده و بازارهای جدید را ایجاد خواهیم کرد.

ایجاد بازارهای جدید با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عیسی منصوری در مراسم‌ امضای تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی با وزارت تعاون، کار و  رفاه اجتماعی و انعقاد قرارداد توسعه مشاغل خانگی در هشت استان برای 20 هزار نفر، با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی اولین طرح در برنامه اشتغال فراگیر است، اظهار کرد: بر اساس روش‌های جدید سیاستگذاری باید از مداخله مستقیم دولت در بخش خصوصی پرهیز کنیم. اما با توجه به ضعف‌های این بخش نیاز به مداخله نهادهای تسهیل‌گر و توسعه‌ای به عنوان واسط را داریم. از این رو با توجه به پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی بنا شد از ظرفیت‌های این نهاد به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر در طرح توسعه مشاغل خانگی بهره‌مند شویم.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طی سال‌های گذشته، امر توسعه مشاغل خانگی وابسته به پرداخت وام و صدور مجوزهای مختلف بود که مطمئنا این اقدامات موجب ایجاد مشاغل و کسب‌وکار خانگی نمی‌شود. از این رو الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی طراحی شده و طی فاز اول در هشت استان به عنوان پایلوت اجرایی خواهد شد.

    وی تصریح کرد: در این طرح مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی مشاغل خانگی مختلف را شناسایی خواهیم کرد و با پرهیز از استفاده ابزاری از تسهیلات، ایجاد بازارهای جدید را مورد توجه قرار خواهیم داد. از طرفی با ارائه آموزش‌ها به‌ویژه آموزش‌های مهارتی در این راستا گام‌های اساسی را بر می‌داریم.

    منصوری با بیان اینکه بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد که این فرایند می‌تواند منجر به نتیجه شود، گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی را در اختیار این طرح گذاشته که امیدواریم منجر به خیر شود.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار کرد: ستاد ملی مشاغل خانگی را ذیل قانون مربوطه تشکیل دادیم و این طرح نیز ابتدا به تصویب این ستاد رسید و بعد همکاری‌ها با جهاد دانشگاهی آغاز شد. البته امضای این قرارداد فقط محدود به پروژه‌ها نخواهد بود، بلکه ظرفیت‌های دو طرف نیز اشتراک‌گذاری خواهد شد که امیدواریم منجر به نتایج بزرگ‌تر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی