عصر بازار

بروکسل به لندن هشدار داد هزینه برگزیت را شهروندان اتحادیه اروپا پرداخت نمی‌کنند

عصر اعتبار- در حالی که یک سال و نیم بعد از رای مردم بریتانیا به جدایی از اتحادیه اروپا مذاکرات خروج پیشرفت مناسبی نداشته، بروکسل به لندن هشدار داد اختلافات جدی در مسایل مالی وجود دارد.

بروکسل به لندن هشدار داد هزینه برگزیت را شهروندان اتحادیه اروپا پرداخت نمی‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، میشل بارنیه مذاکره کننده برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفت دولت انگلیس هنوز موانع لایحه برگزیت را مرتفع نکرده است.

    به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، بارنیه گفت همچنان نمی‌توان فاز دوم مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا درباره آینده روابط و دوره گذار را آغاز کرد. وی یادآور شد طرفین هنوز به پیشرفت مناسب برای اطمینان و آغاز فاز دوم مذاکرات نرسیده‌اند.

    چند روز پیش از این هم دونالد توسک رئیس شورای اروپا گفت لندن در مذاکرات برگزیت کوتاه آمده اما هنوز پیشرفت کافی در مذاکرات حاصل نشده است.  توسک گفته بود تا زمانی که پیشرفت مناسب حاصل نشود، گفت‌وگوها برای مسایل تجاری آغاز نمی‌شود و نمی‌توان درباره آینده روابط گفت‌وگو کرد.

    میشل بارنیه روز سه‌شنبه (امروز) هشدار داد، همچنان اختلافات جدی در مسایل مالی وجود دارد و این مالیات‌دهندگان اتحادیه اروپا نیستند که باید هزینه خروج بریتانیا را پرداخت کنند.

    در حالی که تا کنون چهار دور از مذاکرات برگزیت برگزار شده است، اتحادیه اروپا از دادگاه عالی اروپا خواست نقشی مستقیم در برگزیت و برای حقوق شهروندان اروپایی ساکن بریتانیا ایفا کند.

    مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلندشمالی) در سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما مذاکرات خروج ماه مارس 2017 کلید خورد که تا کنون با پیشرفت چندانی مواجه نبوده است.

    لندن و بروکسل دو سال یعنی تا مارس 2019 فرصت دارند تا مذاکرات جدایی را به نتیجه برسانند اما همچنان بر سر مسایل اساسی از جمله حقوق شهروندانشان و روابط تجاری و اقتصادی اختلاف نظر دارند.

    لندن برای شکستن بن‌بست مذاکرات برگزیت پذیرفته‌ است مبلغ هنگفت 50 میلیارد پوند در دوره گذار به اتحادیه اروپا پرداخت کند اما همین مساله به اختلاف داخلی میان سیاسیون انگلیسی هم تبدیل شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو