عصر بازار

بانک مرکزی:

بهای تفریح و امور فرهنگی ۹.۸ درصد رشد یافت

عصر اعتبار- بانک مرکزی اعلام کرد: شاخص بهای تفریح و امور فرهنگی در مقایسه با ماه مشابه سال قبل حکایت از افزایش ۹.۸ درصدی دارد.

بهای تفریح و امور فرهنگی ۹.۸ درصد رشد یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که در مردادماه سال جاری، شاخص بهای گروه تفریح و امور فرهنگی نسبت به ماه قبل از آن معادل 0.9 درصد افزایش داشت.

    شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مردادماه سال 1396 (100=1395) نشان می دهد که بهای گروه تفریح و امور فرهنگی نسبت به ماه قبل از آن 0.9 درصد افزایش داشته است.

    این افزایش بیشتر ناشی از بالارفتن شاخص بهای گروه های هزینه مسافرت با تور معادل 3.0 درصد، خدمات تفریحی و فرهنگی 1.1 درصد، رادیو، تلویزیون، ضبط و پخش صوت و تصویر 0.8 درصد و نوشت افزار 0.5 درصد بوده است. در این ماه شاخص بهای گروه انواع گل طبیعی معادل 2.1 درصد کاهش داشت.

    آمارهای منتشر شده درباره شاخص بهای تفریح و امور فرهنگی در مقایسه با ماه مشابه سال قبل البته حکایت از افزایش 9.8 درصدی دارد.

    براساس اعلام بانک مرکزی، در مردادماه سال 1396، شاخص بهای گروه رستوران و هتل نیز نسبت به ماه قبل از آن معادل 1.1 درصد افزایش یافت.

    این افزایش بیشتر ناشی از بالارفتن شاخص بهای گروه های هزینه غذای آماده در خارج از خانه معادل 1.0 درصد، غذای آماده جهت مجالس و مراسم 1.7 درصد و هزینه هتل و مهمانپذیر 0.5 درصد بوده است.

    شاخص بهای گروه رستوران و هتل در مردادماه در مقایسه با ماه مشابه سال قبل معادل 11.3 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی