عصر بازار

واریز نخستین سود نقدی سهام عدالت در انتظار امضای رییس‌جمهور؛

قسط اول مشمولان سهام عدالت؛ ۴۰هزار تومان

عصر اعتبار- یک مدیر در سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سود سهام دریافتی ۶۰ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت تاکنون به حدود ۴۴۰ میلیارد تومان رسیده، گفت: واریز نخستین سود نقدی سهام عدالت در انتظار امضای رئیس‌جمهور است.

قسط اول مشمولان سهام عدالت؛ ۴۰هزار تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، اسماعیل مختاری دولت آبادی، گفت: واریز نخستین سود نقدی سهام عدالت به حساب دارندگان آن به‌محض امضای درخواست سازمان خصوصی‌سازی از سوی رئیس‌جمهور در دستور کار قرار خواهد گرفت.
    مدیر دفتر سهامداری سازمان خصوصی سازی بابیان اینکه نامه درخواست سازمان خصوصی‌سازی برای واریز سود نقدی سهام عدالت به حساب مشمولان در اواسط هفته گذشته به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده، گفت: در صورت امضای این درخواست در این هفته، واریز نخستین سود نقدی سهام عدالت از هفته آینده آغاز خواهد شد.
    این مقام مسئول بابیان اینکه سود نقدی دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت با احتساب روزهای اخیر به حدود 4400 میلیارد تومان رسیده است، گفت: با تعاملی که میان این شرکت‌ها صورت گرفته، مقرر شده در هر ماه مبالغی به حساب سهام عدالت واریز شده تا به این ترتیب بتوان تا پایان سال سود نقدی 4 هزار میلیارد تومانی مجامع سال مالی 95 این شرکت‌ها را تسویه کرد.
    دولت‌آبادی با اشاره به جزئیات پرداخت نخستین سود نقدی سهام عدالت گفت: چنانچه این سود در 31 شهریورماه امسال پرداخت می‌شد، برای هر مشمول برخوردار از سهام عدالت یک میلیون تومانی مبلغ 40 هزار تومان سود نقدی در نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت دریافت می‌کرد، اما با توجه به افزایش سودهای دریافتی در هفته‌های اخیر به احتمال فراوان رقم نخستین سود سهام عدالت با افزایش مواجه شده و یا طیف بیشتری از مشمولان سهام عدالت بتوانند جزء نخستین دسته دریافت‌کنندگان سود سهام عدالت قرار گیرند.
    وی با اشاره به دلایل عدم واریز نخستین سود نقدی سهام عدالت در پایان شهریورماه امسال گفت: شورای اصل 44 قانون اساسی با توجه به عدم تبلیغات صورت‌گرفته برای تسویه الباقی ثمن اقساط سهام عدالت با تمدید یک ماه برای فرصت قانونی باقی‌مانده به‌منظور تسویه اقساط از سوی مشمولان موافقت کرد که بر این اساس باعث شد، تا واریز سود سهام عدالت به تعویق بیفتد.
    به گفته وی از مجموع حدود 49 میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت تاکنون کمتر از 5 صدم درصد از این جمعیت اقدام به واریز اقساط باقیمانده خود به حساب خزانه‌داری کل کشور نموده‌اند که در مجموع مبلغی در حدود 11 میلیارد تومان را دربر می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی