عصر بازار

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا بر روی نوار افزایشی

عصر اعتبار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به روند صعودی خود ادامه داد؛ اما ارزش شاخص دلار پایین آمد.

شاخص بورس آسیا بر روی نوار افزایشی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه تحت تاثیر روند صعودی بورس ژاپن و هنگ کنگ قرار گرفت و بر روی نوار سیر افزایشی خود حرکت کرد؛ ضمن اینکه خوش بینی نسبت به رشد اقتصاد جهانی و همچنین برنامه آخر هفته بانک مرکزی چین مبنی بر ترزیق نقدینگی و افزایش سهم بیشتر شرکت های مالی چین به دنبال آن، از جمله دلایل آن محسوب می شود.

    در همین حال شاخص بورس «نیکی» ژاپن به بیشترین سطح خود در بیش از دو سال اخیر رسید و بورس «هنگ سنگ» هنگ گنگ هم بالاترین سیر افزایشی خود از ماه می سال 2015 میلادی به بعد را تجربه کرد؛ ضمن اینکه شاخص بورس فیلیپین هم با 7 دهم درصد جهش به یک رکورد جدید دست پیدا کرد.

    البته حجم معاملات در هفته جاری میلادی به دلیل تعطیلات رسمی در چین و کره جنوبی کمی کاهش پیدا کرده است؛ اما شاخص بورس های جهان به دلیل آمار روبه رشد اقتصاد جهانی بویژه در بخش تولید در آسیا، اروپا و آمریکا با افزایش روبرو شده اند.

    همچنین میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن 3 دهم درصد بالا آمد.

    در بازار جهانی ارز هم، هر دلار آمریکا با رسیدن به 112.61 ین، 2 دهم درصد کاهش پیدا کرد؛ ضمن اینکه شاخص ارزش دلار در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان با 0.18 درصد روند نزولی به 93.405 واحد رسید و اوراق بهادار آمریکا هم 2.3120 درصد کاهش نشان داد و از بالاترین سیر ارزشی خود در 3 سال اخیر فاصله گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی